arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۷ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه: نفتکش بریتانیایی در حال رفع توقیف است/ آدریان دریا محموله خود را تخلیه کرد
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۹:۴۹

سخنگوی وزارت خارجه: نفتکش بریتانیایی در حال رفع توقیف است/ آدریان دریا محموله خود را تخلیه کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نفتکش آدریان دریا علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد.ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم که به هر طریقی نفتمان را خواهیم فروخت و اقدامات ایذایی تاثیری در برنامه‌های ما نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات آمریکا خلاف قوانین و مقررات بین‌الملل همچون مقررات حقوق دریاها و قوانین سازمان بین المللی دریانوردی(ایمو) است، تصریح کرد: با این حال این اقدامات ایذایی نمی‌تواند تاثیری در اقدامات ما بگذارد و ماهمانطور که قبلا هم گفتیم نفتمان را خواهیم فروخت و این گونه اقدامات تنها باعث زحمت خود آنها می‌شود.نفتکش آدریان دریا هم علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد و برای آینده آن هم مالک آن تصمیم گیری خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت کشتی انگلیسی اسنتا ایمپر هم گفت: این کشتی هم اکنون مراحل آخر رسیدگی قضایی و حقوقی را طی می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک رفع توقیف شود.

خشم پمپئو از کاهش سریع تعهد ایران به توافق هسته‌ای: یکی از نقاط ضعف برجام این است که هر محدودیتی که بوده، ظرف یک دقیقه می‌تواند لغو شود/ ترامپ اعلام کرده که ایران در برابر دیدگان ما به بمب اتم دست نخواهد یافت
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۹:۱۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/17/727330_257.jpg

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه از کاهش تعهد ایران به توافق هسته‌ای ابراز ناخرسندی کرد و امکان عدول ایران از تعهداتش در برجام از نشانه ضعیف بودن این توافق خواند.پامپئو که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد گام سوم ایران در جهت کاهش تعهد به برجام، گفت: «امیدواریم که تمام جهان با ما همراه شود. رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ به صراحت اعلام کرده است که ایران در برابر دیدگان ما به بمب اتم دست نخواهد یافت. و ما حاضریم هر کاری که لازم است انجام دهیم تا این هدف محقق شود.»

وی افزود: «البته قطعا چالشی که با آن مواجهیم این است که ما بعد از دولتی روی کار آمدیم که به جمهوری اسلامی ایران میلیاردها میلیارد پول داده بود تا همین برنامه‌ها را پیش ببرد. آن‌ها به چشم بر هم زدنی می‌توانند بازگردند. یکی از نقاط ضعف برجام این است که هر محدودیتی که بوده، ظرف یک دقیقه می‌تواند لغو شود. الان هم شاهد این هستیم، به محض اینکه بیانیه صادر می‌کنند، سانتریفیوژهایشان را با سرعت‌های غنی‌سازی بالا و بالاتر به کار می‌اندازند.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «این توافقی است که به شکلی دیوانه‌وار شکست‌خورده است. رویکرد ما کاملا متفاوت است. ائتلاف‌سازی کن، با دولت‌های خلیج [فارس]، با اسرائیل و با تمام کشورهای جهان که تهدید وجود تسلیحات اتمی در خاورمیانه و جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنند.»

بیانیه آژانس درباره سفر فروتا به ایران؛ تأکید بر تداوم تعامل آژانس و ایران
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۸:۴۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/17/727275_294.jpg

وب‌سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در خصوص سفر «کرنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس به ایران گزارش کرد که فروتا روز 8 سپتامبر 2019 (17 شهریور ماه) به ایران سفر کرد و با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و «جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش آژانس، «بحث‌ها حول محور فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران بوده است و بر تداوم تعامل بین آژانس و ایران در ارتباط با اجرای توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی تأکید شد. فروتا تأکید کرد که اینگونه تعاملات نیازمند همکاری کامل و به موقع ایران است ».

آژانس در خصوص دیدارهای مدیرکل موقت آژانس با مقامات ایرانی گفت: «وی (فروتا) اعلام کرد که فعالیت‌های پادمانی آژانس به صورت بی‌طرفانه، مستقل و عینی و مطابق با اقدامات پادمانی در حال انجام است».

سرلشکر باقری به چین می‌رود
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۷:۲۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/17/727278_266.jpg

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز چهارشنبه و در راس هیات عالی‌رتبه نظامی به دعوت رئیس ستاد ارتش چین به این کشور سفر می‌کند.

سرلشکر محمد باقری در سفر به جمهوری خلق چین علاوه بر دیدار با «لی زوا چنگ» رئیس ستاد ارتش و عضو کمیسیون مرکزی نظامی چین با مقام های عالی رتبه این کشور نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.بررسی تحولات منطقه، تعمیق روابط دو جانبه دفاعی و گسترش همکاری ها از مهمترین اهداف سفر سرلشکر باقری در سفر به چین عنوان شده است.

افشای جدال جان بولتون با ترامپ بر سر توافق صلح با طالبان
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۶:۱۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/17/727230_548.jpg

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، جان بولتون ظاهرا با دونالد ترامپ و مقامهای دولتش در خصوص پیش‌نویس توافق صلحی که واشنگتن تلاش داشته با طالبان منعقد کند جدال پیدا کرده و به ترامپ نسبت به نامناسب بودن این توافق و "تبعات بالقوه" آن هشدار داده است.

نرخ ارز در بازار امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ / قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۱۶۶۰ تومان رسید
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۵:۵۷

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 550 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 660 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 800 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 213 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 362 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 801 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 446 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 622 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

14 هزار و 85 تومان

نرخ خودرو در بازار امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ / توقف قیمت پراید در آستانه کانال ۳۰ میلیون
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۵:۳۷

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۳,۵۰۰,۰۰۰
۷۳,۷۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۱,۴۰۰,۰۰۰
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۱,۵۰۰,۰۰۰
۹۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۳,۵۰۰,۰۰۰
۹۳,۵۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۳,۲۰۰,۰۰۰
۹۳,۲۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۹۰۰,۰۰۰
۴۶,۹۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۹,۵۰۰,۰۰۰
۴۹,۴۰۰,۰۰۰
۴۳,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۴,۹۰۰,۰۰۰
۵۴,۹۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

شرمن: ایران در دوره ترامپ، جسورتر شده است
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۵:۲۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/17/727180_460.jpg

رئیس پیشین تیم مذاکرات هسته‌ای واشنگتن با تهران، ضمن ابراز نگرانی از گام سوم کاهش محدودیت‌های برجامی ادعا کرد که این اقدامات، نگران‌کننده است برای اینکه از یک چارچوبی که درباره رسیدن ایران به یک سلاح اتمی اطمینان حاصل می‌کرد، دارد دور می‌شود در حالی که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است که (عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی) برایش بیشترین اهمیت را دارد.

شبنم نعمت زاده بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۴:۵۷

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه نوشت که یک مقام آگاه با اشاره به بازداشت شبنم نعمت زاده، اظهار کرد: برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و روانه زندان شد.

این مقام آگاه، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد و گفت: این فرد به همراه آقای لشگری پور و شرکتی که توسعه دارویی بوده است در مظان اتهام هستند که محاکمه آن‌ها صورت خواهد گرفت.

قاضی مسعودی مقام در پایان جلسه امروز پرونده بانک سرمایه، گفته بود: روز دوشنبه هفته آینده (۲۵ شهریور ماه) شبنم نعمت زاده محاکمه می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌: می‌خواهند مراسم عاشورا را مخدوش کنند
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۵۷

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسب مراسم باشکوه عاشوراى حسینى علام کرد:  مراسم محرم و عاشورا از باشکوه‌ترین مراسم عزادارى و بزرگداشت در دنیا و محصول عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و شهداى کربلاست، اما دشمن با عوامل نفوذى و برنامه‌سازى خود سعى دارد عظمت آن را مخدوش سازد؛ بنابراین لازم است کاملاً مراقب این جریان بود. از جمله اشعار و آهنگ‌هاى نامناسب که قطعاً از عظمت این مراسم خواهد کاست. مداحان عزیز! مراقب باشند و اجازه ندهند تا دشمن از این طریق ضربه زند.

مسئله قمه‌زنى که یک حرکت غیرمنطقى است و به‌صورت ابزار تبلیغاتى در دست دشمن درآمده، باید براى همیشه به فراموشى سپرده شود و بدون نیاز به دخالت مسئولان انتظامى حذف شود. عزاداران عزیز مى‌توانند به جاى آن، خون خود را به مراکز انتقال خون اهدا کرده تا به‌وسیله آن افرادى را از مرگ نجات دهند.

دستور ویژه رییس قوه قضاییه در خصوص احکام برخی پرونده ها
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۴۲

یک مقام آگاه از صدور دستور ویژه رییس قوه قضاییه در خصوص احکام صادره در برخی پرونده‌های اخیر خبر داد و گفت: رئیس قوه قضاییه در خصوص آرا صادره از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب در برخی از پرونده‌های اخیر دستور داد به سرعت و تحت نظارت رییس کل دادگستری تهران تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه صورت گیرد.

غروی: برخی سبک‌های عزاداری حرام است
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۴۱

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه علمیه قم نسبت به ورود برخی بدعت‌ها و سبک‌های غلط به مجالس عزاداری هشدار داد و گفت: متاسفانه برخی سبک‌های عزاداری از نظر علما، بزرگان و شریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیست.

آیت الله سید محمد غروی گفت: روضه خوانی ها در مجالس عزاداری به گونه ای نباشد که برای اهل بیت (ع) همراه با ذلت باشد و به نام زبان حال، هر آنچه در تاریخ نبوده را به روضه ها اضافه کنیم، این کار درستی نیست.

احتمال زندانی شدن جانسون
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۴۰

مقام ارشد قضایی پیشین انگلیس گفت در صورتی که نخست‌وزیر این کشور از مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم درخواست از اتحادیه اروپا برای به تاخیر انداختن برگزیت پیروی نکند، به زندان می‌رود.

احمد خاتمی: برخی چادر را به دوره قاجار تقلیل می‌دهند
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۳۹

حجت الاسلام سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان با اشاره به پیشینه تاریخی چادر در آیات و روایات اسلامی یادآور شد: چادر ریشه در تاریخ اسلام دارد اما برخی به واسطه بیسوادی یا برای شبهه‌افکن در دین، این مقوله مهم را به دوره قاجار تقلیل می‌دهند؛ درحالی‌که استفاده از چادر در تاریخ ایران و اسلام ثبت شده است.احمد خاتمی: برخی چادر را به دوره قاجار تقلیل می‌دهند

مذاکرات صلح آمریکا با طالبان متوقف شد
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۳۷

رئیس جمهوری آمریکا ضمن افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود روز یکشنبه با رهبران طالبان در کمپ‌دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

وزیر نفت عربستان برکنار شد
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۸:۲۰

پادشاه عربستان با برکناری خالد الفالح وزیر نفت این کشور شاهزاده عبدالعزیر "بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" فرزند خود را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.

الفالح از هفتم ماه مه ۲۰۱۶ به عنوان وزیر نفت عربستان فعالیت خود را آغاز کرد. وی از مدیران ارشد سعودی به شمار می‌رود و ریاست هیات مدیره شرکت نفتی آرامکو و مدیر عامل شرکت نفت فلیپینی پترون را در کارنامه خود دارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۷:۵۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان