arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

اردوغان: مساله شرق فرات طی هفته‌های آتی حل می‌شود

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: مساله "پاکسازی" شرق فرات از "سازمان‌های تروریستی" طی هفته‌های آتی حل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: مساله "پاکسازی" شرق فرات از "سازمان‌های تروریستی" طی هفته‌های آتی حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در مقابل نشست "حزب عدالت و توسعه" در "اسکی شهر" خاطرنشان کرد: در صورت عدم حمایت، درهای آنکارا به روی پناهجویان باز است.

اردوغان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر مساله "پاکسازی" شرق فرات از "سازمان‌های تروریستی" از اولویت‌های آنکارا است.

رئیس جمهوری ترکیه پیشتر تهدید کرده بود، در صورت اینکه سربازان ترکیه طی هفته‌های آتی بر منطقه امن سیطره نیابند، آنکارا "طرح ویژه خود در شمال سوریه" را اجرا خواهد کرد.

ترکیه بارها نسبت به انجام حمله نظامی به نیروهای کرد در شرق فرات به رغم مخالفت واشنگتن با عملیات نظامی آنکارا هشدار داده بود.

ترکیه و آمریکا در هفتم اوت گذشته پس از انجام چندین رایزنی درخصوص ایجاد مرکز اداره منطقه امن در شمال سوریه به اتفاق‌نظر رسیدند.

از سوی دیگر، اردوغان ضمن تاکید بر تهدیداتش درخصوص باز کردن درهای آنکارا به روی پناهجویان در صوت عدم پایبندی اتحادیه اروپا به وعده‌هایش در راستای حمایت از آنکارا، اعلام کرد: ترکیه به تنهایی بار پناهجویان را به دوش می‌کشد.

ترکیه میزبان چهار میلیون آواره از کشورها و تابعیت‌های مختلف از جمله سوریه است و بسیاری از آنها در تلاشند از طریق دریای اژه از ترکیه به یونان عبور کنند تا به کشورهای اتحادیه اروپا برای پناهندگی در یک کشور اروپایی برسند.

نظرات بینندگان