arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

نشریه آلمانی: اینستکس؛ تنها راه نجات برجام از سوی اروپا

نشریه «هندلزبلات» در گزارشی، تنها راه نجات برجام از سوی اروپایی ها را اجرای سریع و بدون معطلی ساز و کار مبادلات تجاری مالی با ایران موسوم به «اینستکس» دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نشریه «هندلزبلات» در گزارشی، تنها راه نجات برجام از سوی اروپایی ها را اجرای سریع و بدون معطلی ساز و کار مبادلات تجاری مالی با ایران موسوم به «اینستکس» دانست.

این نشریه آلمانی روز یکشنبه در گزارش خود افزود: تحریم های اقتصادی آمریکا که پس از خروج این کشور از برجام شدت گرفته موجب شده کشورها و شرکت های بزرگ خارجی از سرمایه گذاری در ایران خودداری کنند. اما از سوی دیگر ورود اقلام ضروری مانند داروهای حیاتی به ایران را با مشکل مواجه کرده به طوری که صدها بیمار مبتلا به سرطان قادر به ادامه مداوای بیماری خود نیستند.

نشریه هندلزبلات با اشاره به این موضوعات افزود: کشورهای اروپایی به این اقدامات آمریکا هیچ واکنشی نشان نداده و فقط به تماشا ایستاده اند تا «دونالد ترامپ» خنده ای از سر پیروزی سر دهد.
بر این اساس در چنین شرایطی درخواست از ایران برای ماندن در برجام فقط یک حرف توخالی است و هیچ دردی را دوا نمی کند.

این نشریه آلمانی تاکید می کند تنها راه نجات برجام در حال حاضر این است که اروپایی ها سریعا دست به کار شده و اینستکس را اجرایی کنند.

همچنین فرانسه باید وعده اعتبار 15 میلیارد دلاری برای خرید نفت ایران را عملی کند تا دولت ایران با دیدن این سیگنال های مثبت به ماندن در برجام ترغیب شود.

به ادعای هندلزبلات، توافق هسته ای ایران تا کنون تنها مدرک مستدل بر این ادعا بوده که می توان با مذاکره، از دستیابی یک کشور به سلاح هسته ای جلوگیری کرد، از این رو اروپایی ها باید برای آن ارزش قائل بوده و برای نجاتش در برابر تهدیدهای ترامپ از خود شجاعت نشان دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان