arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

۶ شناور حامل سوخت و صید قاچاق در آبهای مرزی کیش توقیف شد

فرمانده انتظامی کیش از توقیف ۵ فروند لنج حامل ۴ تن صید ماهی و ١ لنج با ٣٢ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای مرزی جزیره کیش خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۶ شناور حامل سوخت و صید قاچاق در آبهای مرزی کیش توقیف شد"علی اصغر جمالی"  یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شناورها در جریان عملیات گشت زنی عوامل دریابانی کیش در نوار مرزی و آبهای جمهوری اسلامی ایران مشاهده و توقیف شد. 

وی اضافه کرد: ۵ فروند لنج صیادی با بیش از ٤ تن ماهی و ١١ هزارمتر تور غیرمجاز منوفلامنت و ٢٧ خدمه توقیف و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

 به گفته فرماندهی انتظامی کیش از ابتدای سال جاری تاکنون ٤٨ فروند شناور با بیش از ٣٠ هزار کیلو انواع آبزی و حدود ٢٨ هزار متر تور منوفلامنت به همراه ١٨٤ صیاد متخلف کشف و توقیف و تحویل مقامات قضایی شدند. 

وی اضافه کرد: صیدهای کشف شده به دستور مقام قضای در اختیار کمیته امداد و بهزیستی  قرار داده می شود.

  از ابتدای سال ٩٨ تا ١٥ شهریور ماه در مجموع ١٦ فروند لنج حامل سوخت قاچاق با ١٨٠ هزار لیتر سوخت به همراه ٥٤  قاچاقچی توقیف و تحویل مقامات قضایی شده است. 

به گفته فرمانده انتظامی کیش  سوخت های کشف شده طبق روال قانونی  با دستور قضایی تحویل شرکت بخش و توزیع فرإوردهای نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر می گردد.

جمالی این برخوردها را مناسب، ولی کافی ندانست و گفت: لازم است به جهت حمایت از محیط زیست دریایی و حفظ بستر مرجانی آبهای منطقه و همچنین در جهت حمایت از صید و صیادی قانونمند ، برخوردها و راهکارههای موثرتری صورت گیرد  .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان