arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۰

مراسم هفتمين روز درگذشت آيت‌الله شاه‌آبادي برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم بزرگداشت هفتمين روز درگذشت آيت‌الله محمد شاه‌آبادي پنج‌شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اين مراسم با حضور جمع زيادي از مردم قم و زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حضرات آيات نوري‌همداني، جوادي آملي و شبيري زنجاني همچنين نمايندگان بيوت مراجع عظام آيات مكارم شيرازي، وحيد خراساني و صافي گلپايگاني نيز در اين مراسم حضور داشتند.

حاضران با نثار فاتحه و تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد براي روح آن مرحوم و پدر بزرگوارش آيت‌الله شاه‌آبادي، استاد عرفان امام خميني(ره) طلب مغفرت و علو درجات كردند.

در اين مراسم همچنين مسوولان دفتر مقام معظم رهبري در قم، برخي اعضاي مجلس خبرگان رهبري و اعضاي جامه مدرسين نيز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام علي نظري‌منفرد از استادان حوزه علميه قم نيز در اين مراسم در سخناني ياد و خاطره آن مرحوم را گراميداشت و گفت: مرگ براي همه موجودات وجود دارد و چاره و راهي براي فرار از آن هم نيست.

وي ادامه داد: مرگ براي اولياءالله لقاء‌الله است، اما براي انسان‌هايي كه در دنيا تنها به دنبال كسب منفعت دنيوي بوده و براي بدست آوردن آن آخرت خويش را نابود كرده‌اند، هول‌انگيز و هراسناك است.

وي اظهار كرد: آيت‌الله شاه‌آبادي به تبعيت از پدر بزرگوارش، استاد علم و اخلاق و الگو و نمونه بود.

نظري‌منفرد تصريح كرد: آيت‌الله شاه‌آبادي عمرش را در مسير تدريس و تاليف علوم اسلامي و تهذيب نفس به كار برد و مرگ براي او رسيدن به لقاء الهي است.

آيت‌الله شاه آبادي فرزند استاد عرفان امام(ره) بود كه در سال 1305 در تهران به دنيا آمد و هفته گذشته در سن 85 سالگي دار فاني را وداع گفت.
نظرات بینندگان