arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸

اشرف غنی: تنها راه حل بحران‌ افغانستان برگزاری انتخابات آزاد است

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان گفت: تنها راه حل بحران در این کشور ، برگزاری انتخابات آزاد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اشرف غنی: تنها راه حل بحران‌ افغانستان برگزاری انتخابات آزاد استبه گزارش خبرگزاری آناتولی، اشرف غنی امروز - دوشنبه - در مراسم معرفی سرپرست جدید ریاست امنیت ملی افغانستان در کابل تاکید کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی در روزهای آینده زمینه را برای برگزاری یک انتخابات شفاف و سراسری فراهم کنند.
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در این مراسم «احمد ضیا سراج» را به عنوان سرپرست جدید ریاست امنیت ملی کشور معرفی کرد.
«معصوم استانکزی» رئیس سابق عمومی امنیت ملی افغانستان پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) در پی افزایش تلفات غیرنظامیان در مناطق مختلف، از جمله شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار استعفا کرد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ششم مهر ماه برگزار شود. در روزهای اخیر با توجه به لغو گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان و افزایش حملات تروریستی در افغانستان زمزمه هایی در مورد تاخیر احتمالی انتخابات به گوش می‌رسد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته جاری اعلام کرد که به دلیل کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حمله پنجشنبه گذشته طالبان در کابل، دستور لغو دیدارهای جداگانه با نمایندگان طالبان و همچنین اشرف غنی در کمپ دیوید و مذاکرات صلح را داده است.  قرار بود اشرف غنی روز شنبه برای دیدار با ترامپ به آمریکا سفر کند اما این سفر به تعویق افتاد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان