arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸

ملکه انگلیس قانون منع برگزیت بدون توافق را تایید کرد

با موافقت ملکه انگلیس با مصوبه پارلمان این کشور برای ممنوعیت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، این مصوبه به قانون الزام‌آور تبدیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ملکه انگلیس قانون منع برگزیت بدون توافق را تایید کردالیزابت دوم ملکه انگلیس روز دوشنبه با مصوبه پارلمان این کشور که خروج از اتحادیه اروپا بدون حصول یک توافق مدون را ممنوع می‌کند، موافقت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مصوبه، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور را از اجرای طرح خروج از اتحادیه اروپا در روز ۹ آبان، بدون دستیابی به توافق با اتحادیه، منع کرده است.

جانسون که تنها چند هفته است که سکان دولت را در انگلیس به دست گرفته، بر عدم عقب‌نشینی در برابر اتحادیه اروپا تأکید کرده و گفته حاضر است بمیرد، اما ضرب‌الاجل خروج از اتحادیه را به تعویق نیاندازد.

در مقابل، اکثریت نمایندگان پارلمان، از جمله ده‌ها نفر از هم‌حزبی‌های جانسون به طرحی رأی مثبت داده‌اند که عملا او را بر سر دو راهی توافق با اتحادیه اروپا یا تعویق ضرب‌الاجل قرار داده است.

آخرین امید جانسون به خروج از این دو راهی، رأی‌گیری امشب مجلس عوام برای تصمیم‌گیری در مورد برگزاری زودهنگام است. نخست‌وزیر انگلیس امیدوار است نمایندگان با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کنند تا سپس پارلمانی تازه تشکیل شده و با خروج بدون توافق موافقت کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان