arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸

محمود عباس: کشور فلسطین را به پایتختی قدس تشکیل خواهیم داد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از تجاوزات رئیس جمهور آمریکا به حقوق فلسطین، اعلام کرد که طرح موسوم به معامله قرن را نمی‌پذیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از تجاوزات رئیس جمهور آمریکا به حقوق فلسطین، اعلام کرد که طرح موسوم به معامله قرن را نمی‌پذیرد.

به گزارش فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز سه‌شنبه، اعلام کرد که با «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا توافقاتی درباره قدس داشته است.

عباس اعلام کرد که بر اساس این توافق، قرار بود که سفارت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل نشود، ولی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، این توافق را لغو کرد و سفارت این رژیم را به قدس انتقال داد.

خبرگزاری فلسطینی «معا» به نقل از عباس درباره طرح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» گزارش داد که «از آمریکا به عنوان بزرگترین کشور دنیا انتظار داشتیم، حقوق و قوانین بین‌الملل را رعایت کند و به قطعنامه‌هایی که امضا کرده، احترام بگذارد».

آمریکا به بهانه پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها، طرح ادعایی معامله قرن را مطرح کرد و به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شد.

عباس در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا قوانین خاص خود را دارد و گمان می‌کند که همه باید دستوراتش را اطاعت کند، تصریح کرد، به خاطر همین مسائل، سفارت خود را به قدس انتقال داد، «هر چند ما با دولت سابق [آمریکا]، بر خلاف این مسئله توافق کرده بودیم و دولت جدید، تصمیمات دولت قبلی را به رسمیت نمی‌شناسد»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که با دولت قبلی آمریکا توافق کرده بودند که قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین باشد، ولی ترامپ این توافق را نادیده گرفت.

عباس اظهار داشت که پس از این تصمیماتی که دولت آمریکا اتحاذ کرد، تشکیلات خودگردان به نام ملت فلسطین می‌گوید که اجازه اجرای این تصمیمات را نمی‌دهد و به همین دلیل «معامله قرن، کارگروه اقتصادی منامه، کنفرانس ورشو و همه این تصمیمات و مواضع را رد کردیم و ایستادیم».

وی با بیان اینکه مردم فلسطین باید به این وطن پایبند بمانند، اظهار داشت که به این وطن پایبن خواهیم ماند و «پیروز خواهیم شد، و با وجود مخالفت تمامی کسانی که اعتراض دارند، کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را تشکیل خواهیم داد».

نظرات بینندگان