arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸

ماجرای اختلال گسترده در «اسنپ چت» و «اینستاگرام» چه بود؟

طی ساعات گذشته، اینستاگرام و اسنپ چت در جریان یک اختلال گسترده برای هزاران کابر با مشکلاتی جدی رو به رو شد. به نظر می رسد این اختلال حاصل یک مشکل جدی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی ساعات گذشته، اینستاگرام و اسنپ چت در جریان یک اختلال گسترده برای هزاران کابر با مشکلاتی جدی رو به رو شد. به نظر می رسد این اختلال حاصل یک مشکل جدی بوده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اینستاگرام و اسنپ چت به شکل همزمان برای هزاران کاربر در سراسر جهان با  مشکل مواجه شد و حتی پروفایل این کاربران بالا نمی آمد.

اسنپ ​​چت در توییتر نوشت که مشکل از ساعت 6:26 بعد از ظهر روز گذشته و اینستاگرام نوشته ازساعت 7:39 بعد از ظهر روز گذشته حل شده است. هر دو برنامه در ایالات متحده و اروپا مشکل داشتند و هر دو برنامه نیز با علائمی مشابه مثل عدم دسترسی کاربر به پروفایلش همراه بوده است.

گزارش های خبری قطع اینستاگرام عمدتا از سواحل شرقی و غربی ایالات متحده منتشر می شد ، در حالی که مشکل اسنپ چت در اروپا به ویژه انگلیس و فرانسه  و در ایالات متحده ، هم در ساحل شرقی و هم در غرب میانه گزارش شده است. اسنپ ​​چت در توییتر نوشت که "آگاه است" برخی از کاربران در اسنپ چت مشکل دارند و تیم در حال بررسی این مسئله است.

جالب است که هر دو شبکه اجتماعی مذکور از ارائه اطلاعاتی درباره علت این مشکل و یا ابعاد دقیق آن خودداری کرده اند با این وجود گمانه ها حکایت از یک مشکل در سرورهای عملیاتی هر دو شرکت دارد که همزمانی آن مشکوک به نظر می رسد. سرویس های وابسته به شرکت فیس بوک ید طولایی در قطعی و مشکل دارند و فیس بوم در این حوزه سردمدار محسوب می شود.

نظرات بینندگان