arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۲۶۰: شاه فرمودند از ما سه زن آبستن هستند

شاه در سر ناهار به حکیم طلوزان [پزشک مخصوص شاه] فرمودند از ما سه زن آبستن هستند. حکیم [و] من هر دو عرض کردیم مگر چه می‌شود از شما اولاد بشود، سن زیاد ندارید، بسا شده است که بیست سال اولاد نشده بعد شده است. فرمودند ظاهرا آب گرم پیرارسال و خوردن آهن و مقویات اسباب شده باشد. تصدیق کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۲۶۰:  شاه فرمودند از ما سه زن آبستن هستندپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

صبح زود [به] سلطنت‌آباد آمدم. شاه از نیاوران امروز رجعت به سلطنت‌آباد می‌فرمایند. سر قنات ناهار میل فرمودند. بعضی دستورالعمل‌ها دادند که عصر بروم نیاوران اندرون انیس‌الدوله [همسر شاه] را بسازم. رفتم دستورالعمل دادم. الی عصر سلطنت‌آباد بودم. بعد دزاشوب، از آن‌جا به حسن‌آباد آمدم. امروز دو اتفاق که روی داد یکی این بود: از قراری که شنیده‌ام حکیم‌الممالک عریضه‌ای عرض کرده یک حلقه انگشتر یاقوت، یک طاقه شال، یک کلام‌الله خوش‌خط فرستاده بود به توسط ناظم‌خلوت که به نظر شاه برساند. شفاعت از او شود. ناظم‌خلوت از ترس نداده بود. ثانیا شاه در سر ناهار به حکیم طلوزان [پزشک مخصوص شاه] فرمودند از ما سه زن آبستن هستند. حکیم [و] من هر دو عرض کردیم مگر چه می‌شود از شما اولاد بشود، سن زیاد ندارید، بسا شده است که بیست سال اولاد نشده بعد شده است. فرمودند ظاهرا آب گرم پیرارسال و خوردن آهن و مقویات اسباب شده باشد. تصدیق کردیم.

نظرات بینندگان