arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

استفاده از نوعي هورمون طبيعي بدن براي کنترل چاقي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان علوم پزشکی به تازگی دریافته اند نوعی هورمون که از دستگاه گوارش ترشح می شود قادر است اشتها را کنترل کند ، فشار خون را کاهش دهد و سطوح کلسترول بدن را نیز پایین آورد.

به گزارش انتخاب، این هورمون که پپتید شبه گلوکون یک یا جی ال پی وان نام دارد هورمونی است که به طور طبیعی هنگام صرف غذا از سلول های روده ترشح می شود. اخیرا نیز برخی محققان ، درمان دیابت با استفاده از هورمون جی ال پی وان را آغاز کرده اند و بر این باورند که این هورمون ، توانایی سلول ها را برای کنترل سطح قند خون بالا می برد.

دکتر تینا ویلسبول و همکارانش در دانشگاه کپنهاگ اعلام کردند بررسی آنان بر روی بیست و پنج موضوع تحقیقاتی که حاصل مطالعه بر روی شش هزار بیمار بوده ، این نتایج را برای آنان داشته است. محققان امیدوارند با کشف این اثر هورمون یاد شده ، بتوان روشی نوین برای کنترل وزن افراد چاق بر این اساس پیدا کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه ، عوامل موثر در ایجاد چاقی شامل عوامل ارثی، پرخوری، تغییر سوخت وساز بافت چربی، کاهش تولید گرما ، کاهش فعالیت جسمی بدون کاهش مقدار غذای دریافتی و برخی از داروهاست.

افزایش چربی شکم نیز که به چاقی شکم موسوم است با افزایش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی همراه است. محققان بر این باورند که ذخیره اصلی انرژی بدن، چربی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، برخی بیماران از افزایش پیشرونده وزن شکایت می کنند، حال آنکه مقدار غذای دریافتی آنها افزایش نیافته است.

باید گفت که چنین وضعیتی کاملاً امکان پذیر است.

کاهش پیشرونده توده عضلانی بدن که با افزایش سن روی می دهد، امری اجتناب ناپذیر است.

در عین حال به دلیل کاهش توانایی بدن در سوزاندن چربی ها، وزن افزایش می یابد.

در این حالت اگر مقدار کالری دریافتی به میزان قبلی باقی بماند، به ناچار افزایش وزن خواهیم داشت که بیشتر از چربی تشکیل شده است.

بنابراین تولید انرژی کاهش می یابد و برای جبران انرژی از دست رفته نیاز به دریافت مقدار بیشتری ماده غذایی خواهد بود.
نظرات بینندگان