arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

نگرانی تونسی‌ها از سفر امیر قطر و همسرش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در آستانه سفر امیر قطر و همسرش به تونس، محافل سیاسی تونسی آشکارا درباره پیامدهای این سفر و گسترش نفوذ و دخالتهای قطر اظهار نگرانی کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، امیرقطر امروز برای سفری دو روزه و گفت و گو با مسئولان تونسی وارد پایتخت این کشور می شود؛ "موزه" همسر امیر قطر در این سفر وی را همراهی می کند.

"شکری بلعید" دبیرکل جنبش تونسی "ملی گرایان دمکراتیک" گفت: سفر امیر قطر و همسرش به تونس موجب بحرانی تر شدن اوضاع سیاسی می شود، بویژه آنکه این سفر با وجود مخالفت گسترده مردم تونس صورت می گیرد.

بلعید تأکید کرد: "درحالیکه قطر در داخل با مشکلات سیاسی روبرو است، سفر امیر قطر به تونس که مدعی دمکراسی، و دوست ناتو و هم پیمان آمریکا و رژیم صهیونیستی است، بسیار عجیب است".

"حمه الهمامی" دبیرکل حزب کمونیست "عمل" با تأکید برمخالفتش با سفر امیرقطر گفت: مردم باید برای اعلام مخالفت با این سفر هم صدا شوند.

روزنامه "الحقیقه" تونس نیز با انتشار تصویر بزرگی از امیر قطر در صفحه نخست خود، با تیتر بزرگ نوشت: "از تو استقبال نمی کنیم حمد ... تونس برای فروش نیست".

"سمیر دیلو" وزیر حقوق بشر و عدالت، و سخنگوی رسمی دولت موقت تونس عصر دیروز اعلام کرد: امیر قطر در سفرش به تونس، در مراسم نخستین سالگرد انقلاب چهاردهم ژانویه شرکت می کند.

وی افزود: شورای وزیران در نشست خود موضوع همکاری تونس و قطر را در آستانه سفر امیر قطر بررسی کرده، و قرار است در جریان این سفر 9 یادداشت تفاهم برای توسعه همکاری های دوجانبه امضا شود.

 پیش از این برخی محافل سیاسی تونسی با اظهار نگرانی آشکار درباره دخالتهای قطر، تعیین "رفیق عبدالسلام" کارمند سابق شبکه الجزیره قطر و داماد "راشد الغنوشی" رییس جنبش "النهضه" را بر اساس تصمیمی از سوی قطر عنوان کرده ند. عبدالسلام چندین سال مدیر مرکز مطالعات شبکه الجزیره قطر بود.
نظرات بینندگان