arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

تقلب از روي دست هيچكاك

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازيگر فيلم معروف «سرگيجه» با انتقاد از عوامل فيلم «هنرمند»، ساخت موسيقي اين فيلم را يك سرقت هنري از شاهكار آلفرد هيچكاك دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «كيم نواك»، بازيگر 78 ساله هاليوود كه در فيلم معروف «سرگيجه» آلفرد هيچكاك ايفاي نقش داشت اعلام كرد، استفاده از موسيقي فيلم «سرگيجه» در فيلم صامت «هنرمند» يك سرقت هنري است كه با هدف درخشش در جوايز اسكار انجام شده است.

وي اظهار كرد: سازندگان فرانسوي اين فيلم تنها با كمي تغيير در موسيقي فيلم «سرگيجه» مي‌خواهند در فصل جوايز سينمايي بدرخشند، اما اين يك تقلب آشكار است.

به گزارش فرانس پرس، بازيگر فيلم معروف هيچكاك افزود: اين اقدام در صنعت سينماي مدرن جاي تاسف دارد كه با كپي‌برداري از قسمت‌هاي معروف يك اثر بزرگ بخواهيم جلب توجه كنيم. موسيقي فيلم «هنرمند» دقيقا براساس فيلم «سرگيجه» ساخته شده كه «برنارد هرمن» موسيقي آن را ساخته بود.

فيلم «هنرمند» به كارگرداني «ميشل هازاناويكيوس» در جشنواره كن نامزد نخل طلا بود كه جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره را براي «ژان دوجاردين» به‌همراه آورد و در جشنواره سن‌سباستين جايزه منتخب تماشاگران را كسب كرد.

اين فيلم يک درام عاشقانه فرانسوي است كه داستان آن مربوط به سال‌هاي ‌1927 تا ‌1932 در هاليوود است که سينماي صامت در حال افول بوده و بازيگران آن دچار مشکل شده‌اند. اين فيلم كه خود بصورت صامت و سياه ـ سفيد فيلم‌برداري شده است، نامزد شش جايزه گلدن گلوب است.

«سرگيجه» محصول سال 1958 با نقش‌آفريني «جيمز استوارت» اگرچه در گيشه چندان موفقيتي به‌ دست نياورد، اما بسياري آن را يكي از شاهكارهاي «هيچكاك» مي‌دانند كه در جشنواره‌ فيلم سن‌سباستين اسپانيا، جايزه‌ صدف نقره‌اي را به‌ دست آورد. اين فيلم نامزد دو جايزه اسكار بود. به عقيده برخي منتقدين سينما، «سرگيجه» بهترين ساخته‌ سينمايي اين كارگردان نامدار است.
نظرات بینندگان