arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

ترامپ ادعای خود را تکرار کرد: ایران خواهان دیدار با ماست

در حالیکه مقامات جمهوری اسلامی ایران مذاکره با آمریکا را در شرایطی که تحریم ها باقی باشد بی معنا می دانند، «دونالد ترامپ» بار دیگر مدعی شد که "ایران خواهان دیدار با آمریکا است."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالیکه مقامات جمهوری اسلامی ایران مذاکره با آمریکا را در شرایطی که تحریم ها باقی باشد بی معنا می دانند، «دونالد ترامپ» بار دیگر مدعی شد که "ایران خواهان دیدار با آمریکا است."

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری آمریکا اندکی قبل از آنکه واشنگتن را به مقصد شهر بالتیمور ترک کند، این مطلب را ابراز داشت.

ترامپ طی ادعای جدید خود گفت: "می توانم بگویم ایران خواهان دیدار با ما است."

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این مطلب که "ترامپ اخیرا به طور تلویحی از امکان کاهش مجازات ها علیه ایران به منظور فراهم آوردن زمینه دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود سخن به میان آورده است" افزود: ترامپ تا کنون بارها آمادگی خود را برای دیدار با همتای ایرانی خود اعلام کرده اما تهران تا کنون به این اعلام آمادگی پاسخ مثبت نداده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران معتقدند، بدنبال برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا امید دستیابی به حل و فصل مسائل میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است.

رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با خروج رسمی از برجام، با هدف فروپاشی اقتصاد ایران، در چارچوب رویکرد «فشار حداکثری»، تحریم های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و همچنین وعده به صفر رساندن صادرات نفت ایران را داد.

با گذشت بیش از یکسال از این تحریم ها و ناکامی واشنگتن در دستیابی به اهداف ضد ایرانی، رییس جمهوری آمریکا بارها مدعی ابراز تمایل مقامات ایرانی برای دیدار با او شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهدات خود طفره رفته است، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان