arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

پاکستان: به‌ رسمیت شناختن اسرائیل در دستور کار ما نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که هیچ اقدامی برای به‌ رسمیت شناختن اسرائیل در دستور کار اسلام آباد قرار ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که هیچ اقدامی برای به‌ رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در دستور کار اسلام آباد قرار ندارد.

به گزارش روز جمعه روزنامه پاکستانی «داون»، «محمد فیصل» گفت: اقداماتی از این دست، بخشی از تبلیغات بی پایه و اساس است و سیاست ما مبنی بر به رسمیت نشناختن (رژیم) اسراییل تغییر نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با این سخنان، ‌ به ابهامی مبنی بر به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی اسلام آباد، واکنش منفی نشان داد.

وی همچنین در مورد وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ضمیمه کردن بخشی از کرانه باختری تحت اشغال به سرزمین های اشغالی گفت: ما اقدامی از این دست را که غیرقانونی است و باعث تشدید خطرناک اوضاع می شود، ‌ رد می کنیم.

فیصل ادامه داد: پاکستان با مردم فلسطین اعلام همبستگی و از کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه ‌شنبه (۱۹ شهریور) اعلام کرد، در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی الحاق کند.

نتانیاهو در توجیه لزوم اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه دره اردن و شمال بحرالمیت مدعی شد، این دو منطقه با ارتفاعات جولان کمربند امنیتی مهمی را برای (رژیم) اسرائیل در خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود، همچنین در مورد لغو نشست بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و رهبران طالبان در کمپ دیوید گفت که اسلام آباد از همه طرف ها می خواهد خویشتنداری نشان دهند و از خشونت دوری کنند.

وی افزود: ما مروج و تسهیل کننده فرآیند صلح افغانستان با حسن نیت و به عنوان مسوولیتی مشترک هستیم و از همه طرف ها می خواهیم، به میز مذاکره بازگردند تا پیشرفت حاصل شده در مذاکرات به نتیجه ای منطقی منتهی شود.

فیصل با بیان اینکه پاکستان همواره بر این مساله تاکید داشته که تنها راهکار برای پایان درگیری در افغانستان، در دست خود افغان ها و براساس حل و فصل سیاسی موضوع است، یادآور شد که رویکرد نظامی در دستیابی به نتایج مطلوب، شکست خورده است.9109

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان، در سریعترین زمان ممکن از سرگرفته شود.

قرار بود ترامپ به طور محرمانه با مقامات افغانستان و رهبران طالبان در کمپ دیوید دیدار داشته باشد که به دنبال عملیات تروریستی طالبان در افغانستان، این دیدار لغو شد و رئیس جموری آمریکا این مذاکرات را مرده خواند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان