arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

مجتهد: القحطانی زنده است و مأموریت‌های ویژه بن سلمان را انجام می‌دهد

حساب توئیتری «مجتهد»، نوشت که «سعود القحطانی» مشاور سابق ولی‌عهد سعودی زنده است و مأموریت ویژه او را انجام می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حساب توئیتری «مجتهد» فاش کرد که سعود القحطانی مشاور سابق «بن سلمان» ولی‌عهد سعودی زنده است و در یک مکان کاملا سری است و مأموریت‌های بن سلمان را انجام می‌دهد.

مجتهد نوشت: «سعود القحطانی در قید حیات است و همچنان مأموریت‌های ویژه بن سلمان را انجام می‌دهد، او در یک مکان بسیار سری قرار دارد و مأموریت‌های خود را از طریق دو نماینده ویژه انجام می‌دهد و غالبا پرونده‌هایی هستند که بن سلمان برای اجرای آن تنها به القحطانی اعتماد دارد.»

 

 

وی افزود که به نظر می‌رسد شایعه مرگ القحطانی و حتی خودکشی او دیگر کارآیی ندارد و قابل استفاده نیست.

چند روز پیش بلومبرگ در خبری از نامعلوم بودن سرنوشت القحطانی خبر داده بود.

القحطانی وزیر مشاور دربار پادشاهی و از نزدیک‌ترین افراد به بن سلمان بود که با فرمان ملک سلمان و در پی سناریوی جدیدی که برای کشتن خاشقچی طراحی شد، به عنوان سپر بلای بن‌سلمان در اکتبر 2018 برکنار شد.او متهم شد که از طریق اسکایپ به قاتلان دستور قتل خاشقچی را داده بود.

طبق گزارش‌ها، حکومت سعودی هجده نفر را در قضیه قتل خاشقچی متهم معرفی کرد تا به عنوان سپر بلا به جای محمد بن سلمانی قربانی شوند در حالی که همه دنیا بر اساس شواهد و قرائن به این یقین رسیدند که خود ولی‌عهد سعودی عملیات کشتن خاشقجی را طراحی کرده بود.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی بود که برای روزنامه واشنگتن پست مطلب می‌نوشت. او از منتقدان شدید ولی‌عهد عربستان و پادشاه این کشور بود که در سال ۲۰۱۷ از عربستان سعودی گریخت و به آمریکا رفت.

خاشقچی در دوم اکتبر ۲۰۱۸ به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. عربستان سعودی تنها پس از هفته‌ها پرده‌پوشی پذیرفت که قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول رخ داده است اما درباره سرنوشت جسد وی حرفی نزد. شواهد نشان داده است جسد خاشقچی تکه‌تکه شده و از کنسولگری خارج شده‌ است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان