arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

وصیت نامه قذافی پیدا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از نمایندگان سابق پارلمان عراق و مالک شبکه ماهواره‌ای که سخنرانی‌های قذافی را پخش می‌کرد، از وجود وصیت‌نامه معمر قذافی و نوارهای ویدئویی که بیانگر توطئه برخی حاکمان عرب علیه دیگر حاکمان کشورهای عربی است، خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مشعان الجبوری، یکی از نمایندگان سابق پارلمان عراق و مالک شبکه ماهواره‌ای "الرای" عنوان داشت: معمر قذافی، رهبر سابق لیبی قبل از کشته شدنش وصیتنامه و نوارهای ویدئویی که رهبران کشورهای عربی را به برنامه‌ریزی برای براندازی نظام‌های عربی متهم کرده است، از خود برجای گذاشته است.

وی در ادامه افزود: قذافی شب قبل از کشته شدنش در سرت با شبکه الرای تماس گرفت و شبه وصیتنامه‌ای را از خود برجای گذاشت که به زودی منتشر خواهد شد.

الجبوری همچنین تاکید کرد: شبکه الرای سخنرانی‌های قذافی را از طریق مسئولان این کشور و بعضا سیف‌الاسلام قذافی پسرش دریافت و پخش می‌کرد. اما بعد از رفتن قذافی به سرت وی به طور مستقیم از طریق تلفن با ما تماس می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: آخرین تماس وی سخنرانی نبود بلکه وصتنامه‌ای بود که به زودی از شبکه الشعب منتشر خواهد شد.

الجبوری همچنین تاکید کرد که نوارهایی از قذافی برجای مانده که نشان می‌دهد رهبران عرب برای براندازی دیگر رهبران کشورهای عربی تلاش می‌کنند. براساس این اسناد یک کشور کوچک عربی تلاش کرده است تا با از بین بردن دیگر کشورها تبدیل به قدرتی بزرگ در منطقه شود اگر پخش این اسناد به نفع امت عربی باشد این کار را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: مسئولان سوری هیچ اعمال فشاری برای دستیابی به این مدارک نکرده‌اند. قذافی با بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه تماس گرفته بود و تهدید کرده بود که در صورتی که شبکه الرای به برنامه‌های خود علیه نظام زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری مخلوع تونس و حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر ادامه دهد، ساختمان این شبکه را بمباران می‌کند.
نظرات بینندگان