arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

خنثی سازی تلاش برای ترور ملک عبدالله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:منابع آگاه لیبیایی از خنثی سازی سوء قصدی خبر می‌دهند که توسط بازماندگان رژیم سابق لیبی تدارک دیده شده بود و طی آن تلاش داشتند، پادشاه عربستان را ترور کنند.

به گزارش پایگاه خبری لیبیا الیوم، منابع آگاه در دولت جدید لیبی اخیرا از کشف مقداری مواد منفجره و سلاح داخل "،سفارت این کشور در "رباط"  پایتخت مغرب خبر دادند.

این منابع تاکید کردند: به غیر از این تسلیحات، خودروی بمب‌گذاری شده‌ای نیز در مقابل ساختمان سفارت لیبی در رباط نیز کشف شده است.

این منابع که به دلایل امنیتی از ذکر نام خود خودداری کردند، تحقیقات اولیه فاش ساخته که این تحرکات و اقدامات با هدف اقدام برای ترور ملک عبد الله، پادشاه عربستان سعودی صورت گرفته است.

بنا بر اعلام این منابع، عناصری که مامور اجرای این توطئه شده بودند، از کشور موریتانی وارد مغرب شده و تاکنون هنوز مشخص نشده که چه کسانی واقعا در پس این اقدام قرار دارند.
 
از سوی دیگر همین منابع تاکید کردند: همزمان با برملا شدن این توطئه مقامات لیبیایی از دولت مغرب خواستار تحویل دادن سرلشکر "التهامی خالد"، رئیس سرویس اطلاعات داخلی رژیم قذافی به همراه عناصرش شده‌اند که طی هفته گذشته در منطقه‌ای واقع بین مرزهای مغرب و الجزایر دیده شده‌اند.

این درحالی‌ است که مقامات امنیتی لیبی اخیرا یک اقدام تخریبی در شهر جنزور در نزدیکی پایتخت لیبی را ناکام ساخته و پس از کشف عاملان تخریب آشکار شد که آنها از التهامی خالد از مغرب دستور می‌گیرند.
 
این منابع تاکید کردند: هم اکنون بخش قابل توجهی از بازماندگان و هواداران رژیم سابق لیبی و شخص معمر قذافی،‌ دیکتاتور معدوم لیبی در مغرب و مشخصا در شهر دارالبیضاء اقامت دارند و از آنجا اقدامات خرابکارانه و توطئه‌های خود را به اجرا می‌گذارند.
نظرات بینندگان