arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

انصارالله: اگر حملات به یمن متوقف نشود به سمت ریاض پیشروی خواهیم کرد

یک عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله ائتلاف سعودی را تهدید کرد که در صورت عدم توقف حملات، نیروهای یمنی تا عمق خاک عربستان پیشروی خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله ائتلاف سعودی را تهدید کرد که در صورت عدم توقف حملات، نیروهای یمنی تا عمق خاک عربستان پیشروی خواهند کرد.

به گزارش فارس، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، گفت که در صورت عدم توقف حملات ائتلاف سعودی به یمن، نه تنها حملات موشکی و پهپادی به مواضع متجاوزان متوقف نخواهد شد؛ بلکه نیروهای یمنی تا عمق خاک عربستان و حتی تا ریاض نیز پیشروی خواهند کرد.

او در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، گفت که مقامات سعودی پیش از این همواره تلاش می‌کردند حملات یمنی‌ها را تکذیب کرده و آن را نفی کنند اما این بار با انتشار تصاویر شهروندان عربستانی مجبور به اعتراف شدند.

البخیتی تأکید کرد که این قبیل عملیات‌ها تا زمانی که سعودی‌ها به حملات خود علیه مردم یمن و محاصره این کشور پاپان ندهند؛ ادامه خواهد داشت و اگر متجاوزین به یمن در پی پایان جنگ نباشند، پایان آن با نابودی رژیم سعودی همراه خواهد شد و نه تنها حملات موشکی و پهپادی متوقف نمی‌شود بلکه نیروهای یمنی با نفوذ به عمق خاک عربستان حتی تا ریاض نیز پیشروی خواهند کرد.

این عضو شورای سیاسی یمن همچنین تأکید کرد که عملیات یمنی‌ها بر اساس اصل دفاع از خویش صورت می‌گیرد و بنابراین کسی نباید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را سرزنش کند. او گفت که سعودی‌ها مردم یمن را در محاصره قرار داده و زیرساخت‌های این کشور را نابوده کرده‌اند اما اگر به حملات خود پایان ندهند، متحمل خسارت‌های اقتصادی وسیعی خواهند شد که می‌تواند اقتصادی عربستان سعودی را با فروپاشی مواجه کند.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که صبح امروز (شنبه) سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از حمله به پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» با ده فروند پهپاد با نام عملیات «بازدارندگی شماره ۲» خبر داد. همچنین کاربران سعودی از بامداد امروز تصاویر انفجارهای پی در پی و آتش‌سوزی مهیب در این تأسیسات نفتی را مخابره کردند.

ارتش یمن در مردادماه گذشته نیز با ۱۰ پهپاد تأسیسات آرامکو را هدف قرار داده بود و آن را عملیات بازدارنده شماره یک نامیده بود.

نظرات بینندگان