arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

دیدار فرزند پادشاه سعودی با منصور هادی

«خالد بن سلمان» فرزند پادشاه سعودی اعلام کرد که در دیدار با «منصور هادی» بر حمایت دولت ریاض از وی تأکید کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«خالد بن سلمان» فرزند پادشاه سعودی اعلام کرد که در دیدار با «منصور هادی» بر حمایت دولت ریاض از وی تأکید کرده است.

به گزارش فارس، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع و فرزند پادشاه سعودی امروز (شنبه) در توئیتی از دیدار خود با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در روز جمعه (دیروز) خبر داد.

او نوشت: «به درخواست ولی عهد عربستان سعودی با عبدربه منصور هادی دیدار کردم. این دیدار در راستای حمایت از دولت یمن صورت گرفت تا دولت سعودی بر مواضع پیشینش تاکید کند.»

این دیدار در شرایطی صورت گرفت که اختلافات درون ائتلاف سعودی میان دولت منصور هادی با امارات به اوج خود رسیده است و ریاض تلاش دارد با کشاندن شورای انتقالی جنوب و دولت منصور هادی به پای میز مذاکره، بحران را کنترل کند که تا کنون نا موفق بوده است.

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند عربستان سعودی اعضای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» را تهدید کرده در صورتی که مذاکره و توافق با شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات را رد کند، از کشورهای مختلف اخراج خواهند شد یا حتی اجازه بازگشت دوباره به یمن به آنها داده نخواهد شد.

در همین حال منابع یمنی به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که دولت منصور هادی، تسلیحات و تجهیزات لجستیکی بسیاری به استان «أبین» در جنوب یمن برای مقابله با شبه‌نظامیان شورای انتقالی که مورد حمایت دولت امارات هستند، ارسال کرده است.

از سوی دیگر نیز شورای انتقالی جنوب نیز دست به تحکیم مواضع و افزایش تعداد نیروهای خود در شهرستان «زنجبار» و دیگر مناطق «خنفر» در استان «ابین» زده است تا با عناصر دولت منصور هادی مقابله کند.

نظرات بینندگان