arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

ژنرال آمریکایی خروج نیروهای نظامی از افغانستان را تکذیب کرد

فرمانده آمریکا در پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو " روز شنبه اخبار رسانه ها مبنی بر تصمیم واشنگتن بر کاهش نیروهای نظامی در افغانستان را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژنرال آمریکایی خروج نیروهای نظامی از افغانستان را تکذیب کردبه گزارش تارنمای میلیتری، ژنرال «تاد والترز» در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پیام ما به نیروهای شریک خود (ناتو) در افغانستان این است که ماموریت ما همچنان در این کشور ادامه دارد و ما متعهد به انجام ماموریت خود هستیم.  

فرمانده ارشد آمریکا در ناتو افزود: با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ناتو همه تلاش خود را روی تامین امنیت انتخابات و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان متمرکز خواهد کرد.

ژنرال والترز  گفت: در حال حاضر هیچ طرح و برنامه ای با شرکا برای خروج نیروهای از افغانستان مطرح نیست.

دونالد ترامپ در فوریه سال جاری اعلام کرد که خواهان کاهش نیروهای نظامی آمریکا از ۱۴ هزار نفر به هشت هزار نفر در افغانستان است.

«آنگرت کرامپ کارن باور» وزیر دفاع آلمان نیز در مورد عقب‌نشینی زودهنگام نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان هشدار داد و گفت که این اقدام ممکن است این کشور را به‌ورطه حکمرانی طالبان سوق دهد.

کارن باور که ریاست حزب دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را نیز برعهده دارد و جانشین احتمالی مرکل محسوب می شود، ‌یادآور شد که بیرون کشیدن نیروهای خارجی از افغانستان، به طور ویژه برای زنان افغان شرایط سختی ایجاد می کند.

افغانستان کشوری است که ارتش آمریکا طولانی ترین مدت اقامت خود در یک کشور را در آن ثبت کرده است.

حضور نظامی آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۰۱ با هدف سرنگونی طالبان پس از حملات یازده سپتامبر به خاک آمریکا، آغاز شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به تازگی نشست با رهبران طالبان در کمپ دیوید را در پی وقوع حمله ای در کابل که منجر به کشته شدن یک نظامی آمریکایی و ۱۱ نفر دیگر شد، لغو کرد

نظرات بینندگان