arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

مدیریت‌جهان در قرن 21 در دست زنان‌ خواهد بود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زنان به عنوان نیمی از جمعیت ساکنان کره زمین همواره در مدیریت جهانی نقش داشته اند؛ زمانی این نقش کمرنگ تر می شده و زمانی پررنگ تر اما نمی توان این مدعا را نادیده گرفت که هزاران سال است این مردان بوده اند که تسلط بیشتری در عرصه مدیریت قبیله، طایفه، روستا، شهر، کشور و جهان داشته اند و انتظار می رود حرف آخر در تصمیم گیری های خانوادگی را نیز مردان بزنند.

به گزارش انتخاب، با این وجود در اوائل قرن بیست و یکم هر چه زمان جلوتر می رود به نظر می رسد زنان بیشتر در در تصمیم گیری های اجتماعی  کلان شرکت می کنند و پست های مدیریتی بیشتری را نسبت به چند دهه پیش بر عهده گرفته اند.

بر اساس آخرین آمار از دانشجویان آمریکا و کانادا، حدود 56 درصد دانشجویان این کشورها را زنان تشکیل می دهند و در ایران نیز در سال های اخیر در حدود 65 درصد دانشجویان را دختران تشکیل می داده اند.
 
در کشور ما نیز کم کم میزان تصدی شغلی زنان رو به افزایش یافته است و هر چند هنوز به تعداد مساوی با مردان نرسیده اما تعداد زنان شاغل و مدیر افزایش کمی یافته است.
موسسه آمارگیری PEW اخیرا با توجه به این آمارهای رو به رشد، پیش بینی کرده میزان تصدی شغل های مدیریت جهان توسط زنان و مردان به نقطه مساوی خواهد رسید و پس از آن زنان خواهند توانست دست بالا را در مدیریت سیاسی و تصمیم گیری های کلان اجتماع برعهده بگیرند.

باید دید در آن زمان آیا جهان صلح آمیزتر و بهتری برای زندگی بشریت رقم خواهد خورد و یا پیش بینی ها غلط از کار در خواهد آمد و عرصه های عمومی زندگی در اثر تصمیم گیری های زنانه نا امن تر خواهد شد؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
0
8
پس آقای احمدی نژاد چی ؟
نظرات بینندگان