arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

پیش‌بینی افزایش ۱۰ دلاری قیمت نفت پس از حمله پهپادی به آرامکو

پس از حمله پهپادی به آرامکو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت فردا 5 تا 10 دلار افزایش می‌یابد و ارزش سهام این شرکت در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته و مهمتر از همه ضعف تجهیزات نظامی آمریکا را مشخص کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از حمله پهپادی به آرامکو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت فردا 5 تا 10 دلار افزایش می‌یابد و ارزش سهام این شرکت در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته و مهمتر از همه ضعف تجهیزات نظامی آمریکا را مشخص کرد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام گروه اوراسیا، حملات پهپادی به شرکت آرامکو که روز گذشته رخ داد،‌می‌تواند تأثیر بسیار جدی بر کاهش ارزش بزرگترین شرکت نفتی جهان داشته باشد که عربستان در آستانه فروش این شرکت سودآور بود.

بر اساس این گزارش، این حملات می‌تواند به دلیل اینکه شرایط امنیتی این پالایشگاه ریسک‌پذیر شده است ارزش فروش سهم آن کاهش یابد.

به گزارش فارس، طرح فروش 5 درصدی سهام آرامکو پس از آنکه بن‌سلمان ولیعهد عربستان بر سر کار آمد مطرح شد. بن‌سلمان با ادعای اصلاحات اقتصادی در این کشور این طرح را مطرح کرد و اعلام کرد که مزایای حاصل از آن برای ارتقای رفاه مردم به کار گرفته خواهد شد.

عربستان در نظر دارد 5 درصد از سهام آرامکو را به ارزش 100 میلیارد دلار بفروشد اما هنوز پس از دو سال موفق نشده است.

پس از اینکه یمن با 10 پهپاد 2 پالایشگاه بزرگ آرامکو را هدف قرار داد کارشناسان معتقدند که ارزش آرامکو در بازارهای جهانی افت خواهد کرد.

قیمت نفت فردا چقدر خواهد بود؟

از آنجایی که حمله پهپادی روز گذشته به شرکت آرامکو تولید نفت این کشور را 50 درصد کاهش داده است بازار جهانی پس از 2 روز تعطیلی که فردا باز خواهد شد در انتظار قیمت جدید است که آیا قیمت جدید نفت چقدر خواهد بود. روز جمعه در پایان بسته شدن بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 60 دلار معامله شد.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که فردا قیمت نفت بین 5 تا 10 دلار افزایش خواهد یافت.

امروز عبدالعزیز بن‌سلمان وزیر جدید انرژی رژیم سعودی نیز کاهش نیمی از تولید نفت عربستان پس از عملیات پهپادی علیه پالایشگاه‌های نفتی در بقیق و خریص را تأیید کرد.

وزیر انرژی سعودی با صدور بیانیه‌ای قطع تولید روزانه 5.7 میلیون بشکه نفت در این کشور را تأیید کرده و گفته است در روزهای آتی برای جبران این کسری از ذخایر نفتی استفاده خواهد کرد.

* ضعف تجهیزات آمریکایی زیر سؤال رفت

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت آرامکو اثبات کرد که تجهیزات نظامی آمریکا چندان هم مورد تأیید و اعتبار نیستند چرا که 10 پهپاد یمنی توانست به قلب عربستان نفوذ کند و بزرگترین پالایشگاه این کشور را که به انواع رادارها و تجهیزاتی آمریکایی مجهز است، ضربه بزند دو سال پیش عربستان 110 میلیارد دلار تجهیزات از آمریکا خریداری کرد.

نظرات بینندگان