arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

ترافیک "نیمه‌سنگین" در محورهای کرمانشاه

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین در عمده محورهای استان، از مسافران خواست تا با توجه به شلوغی محورها از هم اکنون برای بازگشت برنامه ریزی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین در عمده محورهای استان، از مسافران خواست تا با توجه به شلوغی محورها از هم اکنون برای بازگشت برنامه ریزی کنند.

سرهنگ مراد حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نزدیکی پایان تعطیلات تابستانی، گفت: در روزهای پایانی شهریور که به نوعی پایان تعطیلات تابستانی محسوب می‌شود، همواره با ترافیک سنگینی در محورهای استان مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به شروع موج بازگشت مسافران تابستانی، گفت: در روزهای آتی این موج به اوج خود می‌رسد و ترافیک سنگینی را در محورهای استان رقم می‌زند.

به گفته رییس پلیس راه استان کرمانشاه در حال حاضر محورهای کرمانشاه-کامیاران، کرمانشاه-اسلام آبادغرب و کرمانشاه-همدان سه محور پرتردد استان هستند.

حیدری حجم ترافیک محور در محورهای استان را در شرایط فعلی نیمه‌سنگین عنوان کرد و افزود: با نزدیک شدن به دو سه روز پایانی شهریور حجم ترافیک بیشتر هم می‌شود.

وی در همین راستا از مسافران تابستانی خواست تا از هم اکنون برای بازگشت برنامه ریزی کرده و برگشت خود را به چند روز انتهایی شهریور موکول نکنند و از هرگونه شتاب و عجله در طول مسیر خودداری کنند.

این مقام انتظامی همچنین از رانندگان خواست تا در فواصل مناسب استراحت کرده و از رانندگی در طول شب تا حد امکان خودداری کنند.

حیدری افزود: رعایت این توصیه برای رانندگان غیربومی که با محورهای استان آشنایی ندارند ضرورت بیشتری دارد و توصیه می شود این رانندگان برنامه ریزی خود را طوری تنظیم کنند که تنها در طول روز در محورهای استان تردد داشته باشند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شروع طرح تابستانی پلیس راه از 24 خرداد امسال، گفت: در این طرح که تا اول مهر ادامه می یابد 85 گشت محسوس و 15 گشت نامحسوس محورهای استان را پوشش می دهند.

وی با اشاره به سیر کاهشی حوادث ترافیکی استان طی مدت اجرای این طرح گفت: خوشبختانه امسال تابستان کم حادثه ای نسبت به تابستان سال گذشته داشتیم و تصادفات استان سیرکاهشی داشته که آمار دقیق در این زمینه پایان طرح اعلام می شود.

حیدری بیشترین علت تصادف در طول مدت اجرای طرح را انحراف به چپ در محورهای دو طرفه اعلام و تصریح کرد: متاسفانه 57 درصد تصادفات استان طی این مدت از نوع برخورد شاخ به شاخ دو خودرو با یکدیگر بوده است.

وی افزود: همچنین بیشترین نوع تصادفات هم با سهم 46 درصدی مربوط به واژگونی خودرو بوده که عمده علت آن نیز خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن سرعت مطمئنه بوده است.

نظرات بینندگان