arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

دولت مستعفی یمن خواستار پایان حضور امارات در ائتلاف سعودی شد

دولت مستعفی یمن با اعلام اینکه «امارات از طرح‌های تجزیه یمن و کودتای شبه‌نظامیان در عدن حمایت می‌کند»، خواستار پایان حضور امارات در ائتلاف سعودی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت مستعفی یمن با اعلام اینکه «امارات از طرح‌های تجزیه یمن و کودتای شبه‌نظامیان در عدن حمایت می‌کند»، خواستار پایان حضور امارات در ائتلاف سعودی شد.

به گزارش فارس، اختلافات و درگیری‌های دولت مستعفی یمن تحت حمایت ریاض با امارات که نفوذ گسترده‌ای در جنوب یمن دارد، همچنان ادامه دارد و صدور بیانیه تازه دولت مستعفی یمن علیه امارات گواه بر صدق این ادعاست.

مسئولان دولت مستعفی یمن روز یکشنبه بیانیه‌ای مشترک علیه کشور امارات به عنوان یک عضو اصلی ائتلاف سعودی علیه یمن صادر کرده و در آن خواستار عدم شرکت امارات در این ائتلاف شدند.

به گزارش الجزیره، وزرای کشور و حمل و نقل دولت مستعفی یمن و نایب رئیس پارلمان آن با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «امارات از طرح‌های تقسیم یمن و بافت اجتماعی آن و کودتا علیه شبه‌نظامیان در عدن حمایت می‌کند».

در این بیانیه از ائتلاف سعودی خواسته شده تا جلوی دخالت‌های خارجی را که به امنیت یمن و تمامیت ارضی و سلامت آن آسیب وارد می‌کند، بگیرد.

مسئولان دولت مستعفی یمن که ریاست آن «عبدربه منصور هادی» بر عهده دارد، حمله هوایی امارات به مواضع شبه نظامیان وابسته به دولت منصور هادی در جنوب این کشور را محکوم کردند.

در این بیانیه مشترک تاکید شده که امارات به دلیل ارتکاب جنایات در جنوب یمن، در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود.

در اتفاقی نادر در بحبوه جنگ نیابتی ابوظبی و ریاض، جنگنده‌های اماراتی در اواخر ماه آگوست گذشته (هفتم شهریورماه جاری) با حمله به نیروهای متحد دولت مستعفی یمن (متحد عربستان) در شهر عدن، ده‌ها نفر را کشتند یا زخمی کردند.

«محمد الحضرمی» معاون وزیر خارجه دولت مستعفی در اظهاراتی، دولت امارات را مسؤول کامل این «تجاوز آشکار و خارج از عرف و قانون بین‌الملل» دانست.

رؤسا و شیوخ قبایلی در جنوب یمن نیز هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار مداخله سازمان ملل و انجام تحقیقات لازم درباره حادثه «کشتار صدها نفر» در حمله هوایی امارات به نیروهای متحد هادی در جنوب یمن شده بودند.

نظرات بینندگان