arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۴۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

امریکا با استفاده از دلفین ها تنگه ی هرمز را باز می کند!

"تیم کیتینگ"، ادمیرال بازنشسته نیروی دریایی امریکا و فرمانده ی ناو "استنیس" در خلیح فارس در طول حمله به عراق، در گفنگو با "ان پی ار" گفت: ما در مقابل ایران، دلفین ها را داریم. انها توانایی عجیبی در کشف اشیا در زیر آب دارند.در سال 2010، سیاتل تایمز گزارش داد که نیروی دریایی امریکا در خلیج سن دیگو 80 دلفین دارد. انها اموزش دیده اند تا مین ها را شناسایی کنند و در نزدیکی انها ترانسپاندرهایی قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"اتلانتیک وایر" در خبری تحت عنوان"امریکا برای باز نگه داشتن تنگه ی هرمز به دلفین ها متوسل می شود" نوشت: اگر ایران تنگه ی هرمز را ببندد، نیروی دریایی امریکا برنامه ی دیگری برای باز کردن این تنگه دارد: فرستادن دلفین ها.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، ایران می تواند این تنگه را با مین گذاری، قایق های تندروی مسلح و موشک های کروز مسدود کند، اما طبق گفته ی مایکل کانل در مرکز تحلیل دریایی، مسئله ای که ابتدا امریکا باید به آن پبردازد، مین های ایران در تنگه ی هرمز است. برای حل این مشکل، نیروی دریایی راه حلی در اخیتار دارد که زیاد در مورد ان اطلاع رسانی نکرده است اما  با موفقیت ازمایش شده است: دلفین های شناسایی کننده ی مین.

"تیم کیتینگ"، ادمیرال بازنشسته نیروی دریایی امریکا و فرمانده ی ناو "استنیس" در خلیح فارس در طول حمله به عراق، در گفنگو با "ان پی ار" گفت: ما در مقابل ایران، دلفین ها را داریم. انها توانایی عجیبی در کشف اشیا در زیر آب دارند.

وی در پاسخ به این سئوال مجری که، ایا دلفین ها به عنوان بخشی از حمله ی امریکا به عراق  به خلیج فارس فرستاده شدند، گفت: نمی توانم بگویم که از انها استفاده کردیم یا خیر.

در سال 2010، سیاتل تایمز گزارش داد که نیروی دریایی امریکا در خلیج سن دیگو 80 دلفین دارد. انها اموزش دیده اند تا مین ها را شناسایی کنند و در نزدیکی انها ترانسپاندرهایی قرار دهند.

البته براساس گزارشی که در سال 2003 منتشر شد، دلفین ها تنها توانایی شناسایی مین ها را دارند و خنثی سازی انها کار انسان ها است.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
IRAN
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
4
60
"البته براساس گزارشی که در سال 2003 منتشر شد، دلفین ها تنها توانایی شناسایی مین ها را دارند و خنثی سازی انها کار انسان ها است"
پ ن پ يه فازمتر هم بهشون بديد تا واستون خنثي كنند!
پاسخ ها
بابایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
برای خنثی کردن مین تعدادی اچار مخصوص نیاز هست تا شاخک های مین باز شوند(شاخک ها محل قرار گرفتن چاشنی های انفجاری هستند).البته اگر فواصل مین ها نزدیک نباشند انفجار انها مطمئن تر است.
IRAN
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
ممنون از راهنماييتون
بابایی
|
SWITZERLAND
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
19
53
ان شاء الله بادرایت وسیاست مسئولین دلفین ها به استخر دلفین های کیش میروند تا مردم لحظات مفرحی را داشته باشند.
جوان ایران اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
1
3
بحول قوه الهی تنگه هرمزرا گورستان امریکائیهاو ناتو خواهیم کرد . انشاالله.
ناصريان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
6
9
قبل ازآنكه وجود دلفين ها احساس شود آنها را منهدم ميكنيم
رضا قلی پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
2
با درود به همه ی ایرانیان عزیز برای ما خفت و خواری است که یک ناو امریکایی ما را تهدید نظامی کند ایرانیان از خواب بلند شوید تا کی می خواهید بخوابید و بعدا بگویید که امریکا ازما خیلی پیشرفته است تا کی می خواهید گزاف و اراجیف یک مشت احمق فرهنگ دزد ستمگر رو تحمل کنید تا کی می خواهید کارهایتان را الکی و از روی اجبار انجام دهید تا کی می خواهید منتظر برداشته شدن تحریم ها بشوید بلند شوید سختی ها رو به جون بخرید و برای غرور ایران این سرزمین مقدس برای خلیج پارس برای آینده ی خودتان برای حفظ فرهنگ برای این که درس بزرگی به امریکا بدهیم برخیزید نو آوری کنید متحد شوید همدیگر را مسخره نکنید بار دیگر نام کوروش را زنده کنید به خدا از ته دل اعتماد کنید
نظرات بینندگان