arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

انسان ها مقصر مرگ دلفین ها خواهند بود؟ / مقاومت به آنتی بیوتیک بین دلفین ها افزایش پیدا کرده است

تحقیقات انجام شده در فلوریدا  نشان می دهد، 88٪ از دلفین ها نسبت به حداقل یک نوع آنتی بیوتیک مقاومت نشان می دهند. این موضوعی خطرناک است و نشان می دهد درست مثل انسان ها، حیوانات نیز نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات انجام شده در فلوریدا  نشان می دهد، 88٪ از دلفین ها نسبت به حداقل یک نوع آنتی بیوتیک مقاومت نشان می دهند. این موضوعی خطرناک است و نشان می دهد درست مثل انسان ها، حیوانات نیز نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، دانشمندان پاتوژن ها را در نمونه های کسب شده از دلفین هایی بررسی کرده اند که در گلوگاهی در رودخانه فلوریدا شنا می کردند.

دانشمندان ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری یا عوامل بیماری زا را که در نمونه هایی از معده و مدفوع دلفین ها بود مورد بررسی قرار دادند. نمونه ها بین سال های 2003 تا 2015 جمع آوری شده است. جالب است بدانید این منطقه جمعیت زیادی از انسانها دارد.پزشکان هشدار می دهند که باکتری ها روش های جدیدی را برای مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها ایجاد می کنند و این موضوع نه تنها انسان ها، بلکه حیوانات را نیز به خطر می اندازند.

از 733 نمونه گرفته شده از 171 دلفین مورد تجزیه و تحلیل ، 88 درصد آنها حداقل نسبت به یک آنتی بیوتیک مقاوم بودند. آنتی بیوتیکی که پاتوژن ها بیشتر در برابر آن مقاومند اریترومایسین است. این آنتی بیوتیک در انسانها معمولاً برای درمان عفونت های قفسه سینه ، آکنه و عفونت های مقاربتی از جمله کلامیدیا و سفلیس استفاده می شود.

گرگوری بوسارت ، مدیر ارشد دامپزشکی در آکواریوم جورجیا و یکی از مؤلفان این تحقیق گفت: "مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از مهمترین خطرات برای سلامت عمومی است. حداقل 2 میلیون نفر در آمریکا به عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک مبتلا می شوند و حداقل 23،000 نفر در نتیجه این مشکل می میرند."

شفر، یکی دیگر از افراد فعال در این مطالعه گفت: "ما در سال 2009 شیوع بالای مقاومت آنتی بیوتیکی در دلفین های وحشی را گزارش کردیم که غیر منتظره بود. پس  از آن زمان ، ما تغییرات را با گذشت زمان پیگیری کرده ایم و مقاومت قابل توجهی به آنتی بیوتیک ها پیدا کرده ایم و مشکل از انسان ها به حیوانات رسیده است."

اما شاید برایتان سوال باشد چگونه انسانها مقاومت به آنتی بیوتیک ها را به انسان ها می دهند. پاسخ ساده است؛ شفر گفت: "باکتری های مقاوم از منابع زمینی از جمله تخلیه فاضلاب وارد تالاب ها می شوند. هنگامی که دلفینها در تالاب هستند ، آنتی بیوتیک ها به مرور زمان روی بدن آنها تاثیر می گذارند."

نظرات بینندگان