arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

ظرفیت پارک بیش از ۶۰ هزار خودرو در مرز خسروی فراهم شد

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه اعلام کرد که ظرفیت پارک بیش از ۶۰ هزار خودرو برای زائران اربعین حسینی (ع) در محدوده مرز خسروی فراهم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظرفیت پارک بیش از ۶۰ هزار خودرو در مرز خسروی فراهم شد,«مسعود بهرام نژاد» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی (ع) ۱۴۰ هکتار پارکینگ در محدوده مرز خسروی آماده شده است.

وی افزود: مسئولیت خدمات دهی در مرز خسروی به شهرداری های منطقه ۱۳ تهران و شهرداری کرمانشاه واگذار شده است که تاکنون این ۲ نهاد در منطقه مستقر شده اند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه توضیح داد: از شهرداری منطقه ۱۳ تهران خواسته ایم که با امکانات و خودروهای بیشتری در خسروی مستقر شود که این نهاد اکنون در حال افزایش تجهیزات خود است.

مرز خسروی برای تردد زائران کاملا آماده است

بهرام نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود به فراهم بودن امکانات در مرز خسروی برای تردد زائران اشاره و عنوان کرد: مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) کاملا آماده است و مردم می‌توانند برای سفر به کربلای معلا از این مرز استفاده کنند.

مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امنیت کامل در ۲ طرف مرز خسروی برقرار است و هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین حسینی مشاهده نمی‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه، وضعیت بهداشت مرز خسروی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان، در حال افزایش چشمه های سرویس بهداشتی در محدوده مرز است.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

روزانه ۱۷۰ زائر از طریق مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز روز گذشته از تردد زوار کربلا از این مرز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۱۷۰ زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

«جعفر همتی» افزود: بیشترین مراجعه زوار به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور کرده اند.

همتی تاکید کرد که امنیت تردد زوار در آنسوی مرز خسروی بطور کامل برقرار شده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زوار از این مرز فراهم است.

نظرات بینندگان