arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

ولایتی، نامزد مطلوب انتخابات ریاست جمهوری آینده؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پارسینه  نوشت: بحث پیرامون وضعیت خاص و پیچیده انتخابات آتی ریاست جمهوری در محافل و احزاب سیاسی از هم اکنون به صورت جدی مطرح شده است. بطوریکه بر انتخابات مجلس نهم نیز سایه افکنده و آنرا تحت الشعاع قرار داده است.

بر اساس این تحلیل، شرایط خاص کشور و افزایش تنش ها با غرب در عرصه های اقتصادی و سیاسی باعث برخی تغیرات در راهبرد های سیاسی اصول گرایان خواهد شد.طرفداران این تحلیل معتقدند،اجماع روی یک گزینه مرضی الطرفین بجای شکل سابق (آمدن گزینه های متعدداز جناح اصولگرایان) در عرصه انتخابات ریاست جمهوری می تواند بهترین راه برای شرایط آتی کشور باشد.

بر این اساس از دکتر علی اکبر ولایتی بعنوان نامزد مطلوب انتخابات ریاست جمهوری آینده نام برده می شود و پیش بینی می شود که طیف های مختلف اصول گرایان در خصوص کابینه به تفاهم و تعامل برسند.

با توجه به پیوندهای دکتر ولایتی با طیف سنتی اصول گرایان و سابقه ی سال ها سکانداری دستگاه دیپلماسی در دوران جنگ و روابط حسنه با هاشمی رفسنجانی و نداشتن مخالف و منتقد جدی در میان اصول گرایان و حتی اصلاح طلبان ،گزینه مطلوب این شرایط خواهد بود.
 
*على اکبر ولایتى در 4 تیر ماه 1324، در رستم آباد، یکى از 33 روستاى شمیران در خانواده متوسط به دنیا آمد. او در سال 1342 دیپلم طبیعى گرفت و در سال 1343 در رشته پزشكى دانشگاه تهران پذیرفته شد.
 
پس از پیروزى انقلاب اسلامى، مدتى معاون وزارت بهدارى بود، در دوره اول مجلس به نمایندگى مردم تهران انتخاب شد و سپس به مدت شانزده سال، در دوره هاى ریاست جمهورى حضرت آیت الله خامنه اى و  آقاى هاشمى رفسنجانى ، به عنوان وزیر خارجه مشغول همکارى بوده و از این حیث، پرسابقه ترین وزیر جمهورى اسلامى به شمار مى آید.

پس از دوم خرداد 1376، با آنکه رئیس جمهور آقاى خاتمى، سلیقه و دیدگاه وى را براى عضویت در کابینه مى پسندید، ولى او راهى بیت مقام معظم رهبرى شد و مشاور بین الملل ایشان گردید و هم اکنون نیز در این سمت خطیر انجام وظیفه مى کند.

 صرف نظر  از این شغل مهم، دکتر ولایتى در چند رشته دانشگاهى به تدریس مشغول است و در بعضى از شوراهاى مهم کشورى همچون شوراى عالى انقلاب فرهنگى، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیاد دائره المعارف اسلامى شرکت داشته و عضو رسمى میباشد.

او که داراى چندین دکتراى افتخارى از چند دانشگاه معتبر بین المللى است، در تعدادى از انجمن هاى تخصصى و پژوهشى جهان نیز عضویت دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
0
فقط قالیباف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
0
1
گزینه خوبی است
نظرات بینندگان