arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

احمدی نژاد حاضر به ملاقات با پادشاه بحرین نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه از رد درخواست ملاقات پادشاه بحرین با احمدی نژاد توسط رئیس جمهوری خبر داد.

رامین مهمانپرست در گفت و گو با روزنامه جوان در پاسخ به انتقاد خبرنگار این روزنامه درباره عملکرد وزارت خارجه در پرونده بیداری اسلامی، با رد هرگونه انفعال دستگاه دیپلماسی گفت: مواضع سیاست خارجی به ویژه درمورد موضوعات مهم در مراجع بالاتر تصمیم گیری می شود.آن چیزی که تاکنون انجام شده همگی مصوب شورای عالی امنیت ملی و با تائید مقامات ارشد نظام بوده است. پس اگر کسی می خواهد نقدی بزند باید به آن مراکز که این تصمیمات را می گیرند، نقد بزند چرا به وزارت خارجه می زند.

مهمانپرست افزود: اینکه عده ای می گویند منفعل بوده اید یا از تحولات منطقه عقب مانده اید را قبول نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه با رد انفعال ایران در پرونده بحرین و دلیل دیدار وزرای خارجه ایران و بحرین در اوج کشتار شیعیان- در ایام برگزاری مجمع عمومی- گفت: در نیویورک پادشاه بحرین درخواست دیدار با رئیس جمهور را داد که قبول نشد بعد در سطح وزیر امورخارجه درخواست کردند. در آن ملاقات هم ماهمه حرف هایمان را زدیم و همه اشکالاتی که به آنها وارد است را گفتیم و گفتیم که شما دارید روش اشتباه را دنبال می کنید. ما هم کمتر از دیگران دلمان برای مردم بحرین نمی سوزد.

مهمانپرست همچنین در پاسخ به سوالی درباره چرایی استفاده رئیس جمهور از واژه بیداری انسانی به جای بیداری اسلامی گفت: من زیاد فرق اینها را نمی بینم اما می دانم که منطقه مامسلمان هستند و اگر بیدار شوند، مردم مسلمان هستند که بیدار شده اند. حالا هم بیداری اسلامی می شود هم بیداری انسانی. اصلش این است که بیدار شوند.
نظرات بینندگان