arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

لاریجانی: ایران برای آمریکا پیامی نفرستاده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی ادعای "ویکتوریا نولند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر دریافت پیام ایران ‌از طریق وزیر خارجه ترکیه را تکذیب کرد و آنرا محصول تخیل ‌آمریکایی‌ها ‌دانست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ارسال پیام تهران به واشنگتن از طریق وزیر خارجه ترکیه را ‌رد کرد.

پس از سفر هفته گذشته احمد داود‌ اغلو وزیر خارجه ترکیه به تهران و بازگشت وی به کشورش، "ویکتوریا نولند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد پیام تهران را از طریق وی دریافت کرده و مشاوره با ترک‌ها در خصوص ایران آغاز شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس به خبرنگار فارس که وی را در سفر سه روزه‌اش به ترکیه همراهی می‌کرد، گفت که ایران هیچ پیامی برای آمریکایی‌ها نداشته است.

وی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها تخیلی کردند و یا دوستان ترکیه نکته‌ای به آنها گفتند که تصور پیام کردند، اشتباه فهمیده‌اند.

ادعای آمریکایی‌ها در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های کشورمان بازتاب یافت‌ اما رئیس ‌مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا چنین مطلبی درست است و در سفر به ترکیه در این باره مذاکراتی صورت گرفته است؟ به صراحت اعلام کرد که این موضوع صحت ندارد و هیچ پیامی برای آمریکایی‌ها فرستاده نشده است.
نظرات بینندگان