arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

گوشت 20 هزار تومانی و نان 1000تومانی ؛ آشی که دولت برای مردم پخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : افزایش نرخ سودبانکی اگر به امضای رییس جمهور برسد و اجرایی شود , اولین حرکت موثر دولت برای کنترل نقدینگی است که اتفاق خواهد افتاد .....هرچند برخلاف انچه کارشناسان پیش بینی میکردند , خبر این تصمیمگیری مهم شورای پول و اعتبار نتوانست , تاثیر زیادی در قیمت دلار که این روزها از افزایش کوتاه نمیاید , داشته باشد .

به گزارش انتخاب به نقل از قدس انلاین، در عین حال انچه که در زندگی روزمره مردم تاثیر دارد , نه قیمت دلار ؛ بلکه تبعات ان است که اتفاق میافتد و تلاشهایی که دولت مدعی است برای جلوگیری از گرانی انجام داده را بر باد میدهد .


طی روزهای گذشته افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم که انگار منتظر یک بهانه بود تاخود را ازقید وبندهای سازمانها ی دولتی برهاند واوج گرفته است و هر روز شاهد نرخهای جدیدی هستیم به گونه ای که دیگر کاری از دست سازمانهای نظارتی از جمله 124 نیز برنمیاید وانها نیز تنها به صدور بیانیه و اطلاعیه با چاشنی تهدید بسنده کرده اند , این در حالی است که برخی برای رهایی از این وضع و جلوگیری از رویارویی با سازمانهای نظارتی راه بهتری را در پیش گرفته اند وسود را در ماندن کالا ها در انبارهایشان میدانند .


در عین حال به نظر میرسد دولت نیز که قصد دارد تا مرحله دوم هدفمندی را اجرا کند ابتدا باید فکری به حال بازار مشوش این روزها بکند , بازاری که طی همین چند روز بین 20 تا 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است .
جدا از کالاهایی که به طور غیر رسمی افزایش یافته و تعداد انها به هزاران قلم میرسد , در کالاهای اساسی مردم نیز شاهد افزایش قیمت ها هستیم که از کیلویی 700 تومان برنج تا 7000تومانی گوشت تا دو برابر شدن قیمت نان را شامل میشود.
***افزایش قیمت نان در برخی نقاط تهران
قیمت نان در برخی نقاط تهران افزایش داشته است و بر خلاف قیمت های مصوب عرضه می شود .

در حالی قیمت هر قرص نان سنگک با وزن چانه 700 گرم 500 تومان، بربری با وزن چانه 600 گرم 375 تومان، تافتون و خراسانی با وزن چانه 300 گرم 250 تومان و لواش و تافتون گردان با وزن چانه 70 گرم، 125 تومان توسط استانداری تعیین شده است که قیمت نان بربری تقریبا در تمام نقاط تهران 500 تومان عرضه می شود.

قیمت نان بربری کنجدی در تهران باید 450 تومان و سنگک کنجدی باید 600 تومان عرضه شود اما قیمت بربری بیش از 500 تومان و قیمت سنگک کنجدی از 700 تا 1000 تومان در برخی نقاط تهران عرضه می شود.

پیش از این مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که هدفمندی قیمت نان بطور کامل انجام شده است اما باید زیر ساخت های آن هم اصلاح شود.

***قیمت روغن نباتی 6 درصد افزایش یافت
رئیس انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی گفت: با توافق تولید کنندگان و سازمان حمایت، قیمت روغن‌ نباتی 6 درصد افزایش یافت.
ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: در 14 اردیبهشت ماه امسال افزایش 10 تا 16 درصدی در مورد روغن نباتی صورت گرفت اما اعضای انجمن روغن نباتی در مهرماه برای کاهش 6 درصدی قیمت‌ها توافق کردند.
وی افزود: اخیراً با توافق سازمان حمایت قرار شد که قیمتهای به نرخ مهرماه برگردد و در نتیجه 6 درصد افزایش در قیمت روغن نباتی صورت گیرد.
خلیلی تصریح کرد: این تعدیل قیمت روغن به شرطی صورت گرفته که سقف قیمت‌ها از نرخ‌های 14 اردیبهشت‌ماه بیشتر نباشد.
*** محصولات لبنی گران شد
رییس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی گفت: 70 تا 75 درصد از قیمت تمام شده فرآورده های لبنی مربوط به شیر خام است و طبیعی است که با افزایش نرخ آن، قیمت محصولات فرآوری شده نیز افزایش می یابد.
' اسماعیل خاتمی‌مقدم ' افزود: از ابتدای سال تاکنون قیمت شیر خام 45 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد : دولت در خرداد ماه با افزایش 10 درصدی قیمت فرآورده های لبنی موافقت کرد که این افزایش نه به دلیل بالا رفتن قیمت شیر ، بلکه به دلیل افزایش هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها و مطالبات انباشت شده صنعت لبنیات بود.
خاتمی مقدم گفت: همچنین در شهریور ماه نیز به خاطر رشد 15 درصدی قیمت شیر خام ، با افزایش شش تا هشت درصدی قیمت لبنیات موافقت شد.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت فرآورده های لبنی با هماهنگی دولت صورت گرفته است، افزود: شیر خام از شهریور ماه به بعد هم افزایش یافت، اما به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان، دولت مانع افزایش قیمت فرآورده های لبنی شد و این افزایش قیمت را به بعد از ماه رمضان موکول کرد.
او با بیان اینکه قیمت شیر خام همچنان به دلیل بالا بودن تقاضا، در حال افزایش است، ادامه داد: در دی ماه قیمت شیر صنعتی در هر کیلو گرم به 670 تومان افزایش یافت و دامداران تا 700 تومان هم طلب کردند.
وی افزود: صاحبان صنایع لبنی چاره ای جز افزایش قیمت ندارند و راه دیگری نیز فعلا وجود ندارد.
***افزایش 700 تومانی قیمت برنج‌
رئیس مجمع امور صنفی آمل از افزایش 700 تومانی قیمت برنج‌های وارداتی خبر داد.
غلامرضا حمیدی با اشاره به اینکه از 22 قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم تقریبا بیشتر اقلام در یک ماه گذشته افزایش قیمت داشته است، اظهار داشت: قیمت برنج در یک ماه گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بیشترین افزایش در قیمت اقلام مربوط به برنج‌های خارجی بوده است، بیان داشت: برنج‌های خارجی در یک ماه گذشته کیلویی 700 تومان افزایش قیمت داشته است.
حمیدی با تاکید بر اینکه روغن خرده‌فروشی نیز نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش قیمت داشته است، اظهار داشت: روغن از حلبی 400 تا هزار تومان افزایش قیمت داشته است.
وی با اعلام اینکه قند و شکر نسبت به مدت مشابه گذشته کیلویی300 تومان افزایش قیمت یافته است، تصریح کرد: گوشت گوسفندی و گوشت مرغ نیز کیلویی 200 تومان شاهد افزایش قیمت بوده است.
***اخبار ناخوشایند از بازار گوشت
اما در بازار گوشت که طی ماههای گذشته جو ارام و شیب ملایمی را در پناه واردات گوشتهای برزیلی و استرالیایی پشت سر گذاشته بود با برخی تحرکات در بازار گوشتهای وارداتی و افزایش قیمت این نوع گوشت , باعث شده تا در بازار قیمت گوشت تازه گوسفند و گوساله نیز افزایش یابد که این افزایش طی روزهای گذشته شتاب بیشتری بخود گرفته وقیمت را تا قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی مرغوب 20 هزار تومان و گوشت گوساله مرغوب 16 هزارتومان رسانده است که افزایش قیمتی بین 3 تا 7هزار تومان در هر کیلو را شاهد هستیم .

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
0
انتخاب من هرچند تا نظر برای گرانی گذاشتم سانسور کردی

انتخاب خیلی نامردی اگه اینو سانسور کنی

سر انگشتی حساب کنی من ماهی 500 هزار تومان درامد دارم ماهی200 هزار تومان اجاره خونم هستش 100 هزارتومان هزینه اب برق گاز تلفن 50 هزارتومان کرایه ماشین بنظرت من وخانمم با 150+90 هزارتومان یارانه میشه240 هزارتومن چی بخوریم تا سر برج زنده بمونیم حالا میگم پوشاک لباس 4 سال پیشو میپوشیم پوشاک نمیخریم بخدا انقدر ماست وخیار خوردیم دیگه مریض شدیم ترو قران ترو بخدا دیگه گرونی نکنید هیچیو بخدا افسرده شدم خودکشی میکنم از دست این زندگی لعنتیو نکبتبار

ای امام زمان خودت به داد همه برس
یه لقمه نون...
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
0
کار استکباره....!!!! ...شایدم ...همش خواب و خیاله ..!!
ناناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
1
24
اش کشک دولته بخوری پاته نخوری پاته!
نظرات بینندگان