arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

طرح استیضاح ترامپ؛ دموکرات‌ها عقب نشینی نکردند

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت: دموکرات‌ها از طرح خود برای استیضاح ترامپ عقب نشینی نکرده و توجه ما بیشتر بر این موضوع متمرکز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت: دموکرات‌ها از طرح خود برای استیضاح ترامپ عقب نشینی نکرده و توجه ما بیشتر بر این موضوع متمرکز است.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، جرالد ندلر افزود: کمیته به جای استیضاح «برت کاوانا» دیوان عالی کشور، به دنبال پیگیری طرح استیضاح دونالد ترامپ است.

کاوانا وکیل و قاضی آمریکایی است که هم‌اکنون به عنوان یکی از قضات دستیار دیوان عالی ایالات متحده فعالیت می‌کند.

ندلر در مصاحبه با شبکه وای نی اس نیز گفت: ما در زمان حاضر با دستان پر به استقبال استیضاح رئیس جمهوری می رویم و این برای مدتی منابع و زمان ما را محدود می کند.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد: صادقانه بگویم؛ ما منابع خود را در تصمیم گیری در مورد استیضاح رئیس جمهوری متمرکز می کنیم. من شخصاً فکر می کنم ترامپ باید استیضاح شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که عملکرد آن از سوی جمهوری خواهان مورد انتقاد است، می‌کوشد تا روند تلاش‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ را پیش ببرد.

در همین زمینه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در هفته گذشته برای بررسی امکان استیضاح دونالد ترامپ رای گیری کرد.

این اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد جمهوری خواهان مواجه شده است. طرح تشدید تلاش‌ها برای استیضاح ترامپ در این کمیته که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هاست با ۲۴ رأی موافق و ۱۷ رأی مخالف تصویب شد.

جرالد ندلر رئیس دموکرات این کمیته پس از رأی گیری به خبرنگاران گفت: این بررسی به ما اجازه خواهد داد تا مشخص کنیم که آیا اجرای روند استیضاح در رابطه با ترامپ ممکن است یا خیر؟

به گفته ندلر در زمان حاضر ترامپ با اتهام‌هایی نظیر فساد، سوء استفاده از قدرت و ایجاد مانع بر سر راه اجرای قانون و عدالت مواجه است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا امیدوار است؛ تا پایان سال جاری میلادی که کمی بیش از سه ماه از آن باقی مانده، بتواند نظر نهایی خود را در این باره اعلام کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان