arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

شمخانی: پاسخ ایران به هرگونه شرارت احتمالی، قاطع و همه جانبه خواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سلاح های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود.منتسب کردن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشورهای غربی است.ایران با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافعش را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ایران با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافعش را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

به گزارش فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان عنوان کرد: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن به دلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور سپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگوهای یمنی - یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

وی افزود: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آنها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزان است.

شمخانی با بیان اینکه سلاح های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: منتسب کردن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشورهای غربی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سیاست راهبردی ایران،کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است، لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزان باشد، به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

نظرات بینندگان