arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

آیت‌الله نوری همدانی: نباید تحریم‌ها را بهانه‌ای برای برخی مشکلات کشور بدانیم

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید گفت: ما هیچ‌وقت نمی‌گوییم تحریم خوب است بلکه تحریم را بلا می‌دانیم ولی نباید آن را بهانه بکنیم و کاری برای رفع مشکلات مردم انجام ندهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید گفت: ما هیچ‌وقت نمی‌گوییم تحریم خوب است بلکه تحریم را بلا می‌دانیم ولی نباید آن را بهانه بکنیم و کاری برای رفع مشکلات مردم انجام ندهیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله نوری همدانی، در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با قدردانی از فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: خدمت به طلاب و روحانیون و رفع مشکلات آنان توفیقی است که خداوند به شما داده و باید قدردان آن باشید.

وی بیان کرد: خدمات شما در رفع مشکلات طلاب بسیار تأثیرگذار است و شکی در ارزش خدمات شما نیست و بیان ما آن‌قدر قدرت ندارد که اهمیت و ارزش کار شما را بیان کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: رسول خدا(ص) فرمودند هر کس خدمت بیشتری به مردم انجام دهد و وجودش برای جامعه نافع باشد مورد محبت پروردگار متعال است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه "نباید تحریم را بهانه‌ای برای وجود برخی مشکلات در کشور بدانیم"، تصریح کرد: خداوند امکانات بسیاری به کشور ما داده و اگر بتوانیم از همه این امکانات به‌خوبی استفاده کنیم مشکلات ما حل می‌شود و تحریم اثری نخواهد داشت.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: ما هیچ‌وقت نمی‌گوییم تحریم خوب است بلکه تحریم را بلا می‌دانیم ولی نباید آن را بهانه بکنیم و کاری برای رفع مشکلات مردم انجام ندهیم.

وی بیان کرد: معارف و برنامه‌های اسلام طوری تنظیم شده‌اند که اگر در جامعه اجرایی شوند بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز رفع می‌شود و یکی از این برنامه‌ها مسئله انفال است.

این مرجع تقلید با تأکید به اینکه باید تلاش شود مسئله انفال در جامعه زنده شود، تصریح کرد: اگر حقی که برای پیامبر(ص) و بعد برای امام(ع) و بعد ولی فقیه است احیا شود هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: حوزه علمیه باید برای اجرای قوانین اسلام تلاش کند و به مجلس و دیگران بگوید که فقه ما این‌گونه است و آن را تبیین و مطالبه کند.

نظرات بینندگان