arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

رونمايي از موسوعه تاريخ امام حسين (ع) با حضور آيت الله مکارم شيرازي

اسم رونمایی از موسوعه تاریخ امام حسین (ع) با حضور آیت الله مکارم شیرازی و وزیر آموزش و پرورش در قم برگزار شد. این دانشنامه 24 جلدی به همت محققان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مدت 26 سال تهیه ، تدوین و چاپ شده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: مراسم رونمایی از موسوعه تاریخ امام حسین (ع) با حضور آیت الله مکارم شیرازی و وزیر آموزش و پرورش در قم برگزار شد. این دانشنامه 24 جلدی به همت محققان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مدت 26 سال تهیه ، تدوین و چاپ شده است .

در این مراسم همچنین از پنج ناظر علمی آن تجلیل شد. آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم با قدردانی از وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه حوادث تاریخی با گذشت زمان کمرنگ می شوند تأکید کرد حادثه عاشورا بر خلاف سایر حوادث تاریخی جاودانه است و روز به روز جاودانه تر می شود. وی این اثر را ماندگار و ارزشمند توصیف کرد و افزود : تحلیل گران باید بر اساس این مجموعه غنی ،تحلیل های جدید درباره انگیزه ها و نتایج قیام عاشورا را استخراج کنند و در دسترس مردم قرار دهند. آیت الله مکارم شیرازی همچنین به انتشار این کتاب در مقطع های متوسط و فشرده و ترجمه به زبان های دیگر اشاره کرد و افزود : اینگونه دایره المعارف ها باید همیشه باز باشد تا نتایج تحقیقات جدید به آن افزوده شود. وزیر آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت : راه تعلیم و تربیت از مسیر قیام امام حسین (ع) باید نشأت بگیرد و وزارت آموزش و پرورش تلاش می کند این دانشنامه منبعی برای تألیف کتب درسی باشد. آقای حاجی بابایی با تقدیم سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش به آیت الله مکارم شیرازی گفت : بر اساس این سند کتب درسی و روش های تدریس تغییر می کند. وی با اشاره به اینکه برنامه وزارت آموزش و پرورش تربیت 2 میلیون حافظ قرآن است گفت : تا امروز یک میلیون و 400 هزار نفر از دانش آموزان برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند . وزیر آموزش و پرورش همچنین از بکارگیری 5 هزار استاد قرآنی در این وزارتخانه خبر داد تا مدیریت مدارس قرآنی را بر عهده بگیرند هم اکنون 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور فعال است. آقای محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم از چاپ فرهنگنامه قرآنی برای دانش آموزان خبر داد و گفت : تاکنون 3 جلد از این مجموعه چاپ شده است سخن گفت.
نظرات بینندگان