arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

فرانسه: درباره عامل حمله به تاسیسات نفتی سعودی قضاوت شتاب‌زده نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درخصوص ادعای سعودی‌ها مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی «آرامکو»گفت: مایلیم قبل از بروز هر گونه واکنش، حقایق را با دقت مورد تأیید قرار دهیم. پاریس متخصصانی را به عربستان سعودی می‌فرستد تا به تحقیقات درخصوص این حمله کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد، این کشور عجله‌ای برای اظهارنظر درباره عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در کنفرانس خبری آنلاین خود درخصوص ادعای سعودی‌ها مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی «آرامکو»گفت: «مایلیم قبل از بروز هر گونه واکنش، حقایق را با دقت مورد تأیید قرار دهیم».

از سوی دیگر امروز (چهارشنبه) دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد پاریس متخصصانی را به عربستان سعودی می‌فرستد تا به تحقیقات درخصوص این حمله کمک کنند.

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

در پی این حمله دست کم نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شد و سعودی‌ها ۵ میلیون بشکه صادرات نفت خود را از دست دادند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که ایران تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌ است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان