arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

اتحادیه اروپا: شهرک سازی اسرائیل در دره اردن غیرقانونی است / تل آویو فورا این اقدام را متوقف کند

اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای تصمیم اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک های جدید در دره اردن را غیرقانونی خواند و خواستار توقف فوری تمامی فعالیت های مرتبط با ساخت شهرک در اراضی اشغالی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، اتحادیه اروپا تاکید کرد که تمامی شهرک ها در سرزمین اشغالی فلسطین و شهر قدس بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند.

اتحادیه اروپا همچنین با بیان اینکه از نزدیک اوضاع در فلسطین اشغالی را دنبال خواهد کرد از مقامات اسرائیل خواست تا نسبت به قوانین بین الملل پایبند باشند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز قبل در جریان یک سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که مناطق «دره اردن» و شمال «بحر المیت» در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق خواهد کرد.

این سخنان در حالی مطرح شد که نتانیاهو پیش از انتخابات شکست خورده فروردین‌ ماه نیز وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

بسیاری از سازمان های بین المللی، کشورها و شخصیت ها از جمله اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سوریه، قطر، ترکیه، اردن و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به سخنان نتانیاهو هشدار داده و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان با اشاره به اینکه تصمیمات نتانیاهو بر خلاف قوانین بین المللی است، تأکید کرد که فلسطینی ها حق دفاع از حقوق خود و رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ممکن را دارند.

وی تصریح کرد: اگر طرف اسرائیلی دره اردن، بحرالمیت و هر قسمتی از مناطق اشغالی فلسطین را الحاق کند، تمام توافقات با اسرائیل پایان خواهد یافت.

در حال حاضر ۴۰۰ هزار شهرک نشین در کرانه باختری و ۲۰۰ هزار شهرک نشین نیز در قدس شرقی زندگی می کنند که بر اساس قوانین بین المللی اسکان این افراد در مناطق مذکور غیرقانونی است.

قطعنامه ۱۲۳۴ شورای امنیت نیز که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رسید، تأکید می ‌کند رژیم صهیونیستی باید فورا به شهرک ‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان