arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

سخنگوی دولت: پرونده شهدای هسته‌ای بار دیگر باز شد

سخنگوی دولت درباره پرونده شهدای هسته‌ای گفت: از پیامدهای پذیرش خطا در دستگیری متهمان پرونده شهدای هسته‌ای، باز شدن دوباره پرونده‌ای است که به ظاهر مختومه شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت: پرونده شهدای هسته‌ای بار دیگر باز شد

در حالی که در سال ۹۱ عده‌ای تحت عنوان متهمان به ترور دانشمندان هسته‌ای بازداشت شده بودند، اخیراً اخباری مبنی بر آزادی این افراد منتشر شده است. در نامه‌ای که مازیار ابراهیمی یکی از متهمان این پرونده در حساب توییتری خود منتشر کرد، بازپرس پرونده بیان کرده که دلیلی برای اثبات اتهام جاسوسی به دست نیامده و بنابراین با سپردن وثیقه آزاد شده است.

پس از انتشار این اخبار اعلام شد دولت و قوه قضاییه از این افراد عذرخواهی کرده است. اما سوالی که پس از وقوع این قضایا پیش می‌آید این است که بعد از مشخص شدن بی‌گناهی این افراد بالاخره تکلیف پرونده ترور شهدای هسته‌ای چیست؟

علی‌ ربیعی، سخنگوی دولت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «با توجه به مشخص شدن بروز اشتباه در دستگیری قاتلان شهدای هسته‌ای و عذرخواهی از این بازداشت‌شدگان، آیا دولت و وزارت اطلاعات پیگیر شناسایی و بازداشت قاتلان واقعی شهدای هسته‌ای هستند» گفت: یکی از پیامدهای پذیرش خطا در دستگیری متهمان پرونده شهدای هسته‌ای و عذرخواهی از بازداشت‌شدگان، از نو باز شدن پرونده‌ای است که به ظاهر مختومه شده بود.

سخنگوی دولت همچنین در مورد اقداماتی که در این زمینه انجام شده است گفت: پرونده شهدای هسته‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستاوردهای رسیدگی به آن بنا بر تشخیص مسئولان مربوطه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرات بینندگان