arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

واکنش ظریف به دستور ترامپ برای تشدید تحریم ها: آمریکا عمدا شهروندان عادی را هدف قرار می دهد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دستور اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه «کشور ایران» تأکید کرد که این دستور نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا به اینکه دولتش عامدانه غیرنظامیان را هدف تروریسم اقتصادی قرار داده، معترف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی توئیتری در واکنش به دستور اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به وزیر خزانه‌داری این کشور برای تشدید تحریم‌ها علیه «کشور ایران» تأکید کرد که استفاده از این لفظ (کشور ایران) نشان می‌دهد که شهروندان عادی ایران هدف اصلی تحریم‌های دولت ترامپ هستند.

ظریف در پیام توئیتری خود نوشت: «دونالد ترامپ در راستای تشدید جنگ اقتصادی علیه ایرانی‌ها به وزیر خزانه‌داری آمریکا دستور داده است که تحریم‌ها علیه کشور ایران را به‌طور چشمگیری افزایش دهد! او در واقع اعتراف کرده است که آمریکا عامدانه شهروندان عادی را هدف قرار می‌دهد: #تروریسم اقتصادی، غیرقانونی و غیرانسانی. جنگ و ترور را متوقف کنید. #امنیت برای همه.»

دونالد ترامپ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی طی پیام کوتاهی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اظهار داشت: «من همین حالا به وزیر خزانه‌داری دستور دادم که تحریم‌ها علیه کشور ایران را به میزان چشمگیری افزایش دهد.»

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده است که با تخلیه شدن اثر تحریم‌ها، نرخ رشد اقتصادی ایران از سال 2020 (1399 شمسی) بار دیگر مثبت خواهد شد.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.

نظرات بینندگان