arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

افشاگر عربستانی: آل سعود، این دفعه جنگ یمن را جدی گرفتند

افشاگر عربستانی معروف به «مجتهد» می‌گوید «آل سعود» بعد از حملات پهپادی به تأسیسات نفتی، به این نتیجه رسیده‌اند اگر دیر بجنبند، زوالشان حتمی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، «مجتهد»، فعال رسانه‌‌ای و افشاگر اسرار خاندان سعودی بعد از عملیات پهپادی ارتش یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی، حالت روحی سران این کشور را نامناسب خواند.

او شامگاه چهارشنبه (۲۷ شهریور) در حساب توییتری خود در باره روحیه محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی نوشت: «بن سلمان ناامید بوده و سردرگم است به‌گونه‌ای که او بعد از [حمله به تأسیسات نفتی در] "بقیق" مجبور شده است دوز مسکن‌های خود را بیشتر کند».

مجتهد می‌نویسد، ولی‌عهد سعودی بعد از عملیات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی به تأسیسات شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) وانمود می‌کند که از لحاظ روحی منسجم است ولی او در واقع، آشفته حال و نگران است و نزدیک است که دچار اختلال عصبی شود.

 

این فعال رسانه‌ای که پیشتر نیز در برخی مسائل دست به افشاگری زده بود، در مورد وضعیت حاکمان و خاندان سعودی می‌نویسد: «آل سعود، این دفعه، از ترس سرنوشت نفت و جنگی که آن‌ها را ریشه‌کن کند، مسئله را (حملات یمنی‌ها) را جدی گرفته‌اند و به این یقین رسیده‌اند اگر اوضاع را در نیابند، زوالشان [قطعی] است».

ارتش یمن شنبه (۲۳ شهریور| ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی سعودی در «بقیق» و «خریص» واقع در شرق عربستان سعودی حمله کرده است. ارتش یمن هدف از این حمله را پاسخ به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته عنوان داشته است.

بر اثر این حمله، ۵۰ درصد از تولید نفت سعودی کاهش یافت و قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد.

مجتهد بعد از این حادثه نوشت که بر خلاف ادعای مقامات سعودی، آسیب وارد شده به تأسیسات آرامکو بزرگ و گسترده است. به گفته او، این حادثه بر صادرات نفت عربستان سعودی تاثیر زیادی داشته و مهم‌تر از آن، امکان اصلاح و تعمیر خرابی‌ها سخت و زمان‌بر است.

نظرات بینندگان