arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / نتانیاهو دست به دامان رقیبش شد / بیانیه صریح فیفا درباره حضر زنان در ورزشگاه ها / نامه عربستان به شورای امنیت علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پمپئو: ایران ببیند که به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز هستیم - وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با مقامات اماراتی طی گفت‌وگوی کوتاهی با «اسکای‌‌نیوز عربی» در ابوظبی مدعی شد که کشورش همچنان به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز در منطقه و ایجاد ائتلاف است و این در حالی است که «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به «تهدید دنیا» و «تهدید‌های خود به جنگ در منطقه» ادامه می‌دهد. او در ادامه گفت: «این مسئله [ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز] مأموریت ماست. رئیس جمهور ترامپ از من می‌خواهد که در این مسیر عمل کنم. امیدوارم که ایران این مسئله را از این منظر خواهد دید».

نامه عربستان به شورای امنیت علیه ایران - عربستان سعودی در نامه ای به شورای امنیت مدعی شده است که «همه نشانه‌ها دلالت بر این دارد که سلاح‌های استفاده شده در حمله به آرامکو ایرانی است».

رئیس فیفا: زنان ایران باید از ماه آینده به ورزشگاه‌ بروند - جیانی اینفانتینو رییس فیفا در بیاینه‌ای رسمی در رابطه با ممنوعیت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه اعلام کرد: موضع ما شفاف و قاطع است؛ زنان در ایران باید اجازه حضور در ورزشگاه‌های فوتبال را داشته باشند. ما متوجه هستیم که پیش از این کار باید قدم‌هایی برداشته شود تا این حضور در مسیری امن و مناسب باشد اما اکنون زمان ایجاد این تغییرات فرا رسیده است و فیفا توقع پیشرفت مثبت در این مسئله را از بازی خانگی تیم ملی فوتبال ایران در ماه اکتبر (ماه آینده) دارد.

پرویز پرستویی به فروغی: با چه تخصصی مدیر شبکه سه شدید؟ - پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به اظهارات علی فروغی مدیر شبکه سه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: علی فروغی ،شما هنوز جوانید،تازه ۳۱ بهارو گذروندید،من باتجربه ۶۴ سال زندگی و ۵۰ سال بازیگری و ۱۰ سال سابقه قضایی ،بهتون میگم ،این میزها و سمت ها ،مدیریت ها ماندگار نخواهد بود.

نتانیاهو دست به دامان رقیبش شد  - نخست‌وزیر اسراییل با انتشار یک پیام ویدئویی ضمن درخواست از گانتز برای ورود به ائتلاف با او، اذعان کرد که احزاب راست‌گرا در اسراییل قادر به تشکیل یک کابینه ائتلافی نیستند و به همین دلیل ائتلاف باید تا جایی که می‌شود گسترده‌تر باشد.

نظرات بینندگان