arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

ادعای برادر بن سلمان: فرزندان یمن و ملت های عربی بدانند، تهران به تاییدکنندگان خود به عنوان یک ابزار نگاه می‌کند

خالد بن سلمان، برادر و معاون محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در صفحه توییتر خود مدعی شد: تهران ادعای حمایت از مستضعفان را می کند اما امروز ما می بینیم که این کشور به طور بی ارزشی برای حفظ بقا و امنیت، خود را با پوشش آنها می پوشاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خالد بن سلمان با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران به تاییدکنندگان خود به عنوان یک ابزار نگاه می‌کند.

به گزارش ایسنا، خالد بن سلمان، برادر و معاون محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در صفحه توییتر خود مدعی شد: تهران ادعای حمایت از مستضعفان را می کند اما امروز ما می بینیم که این کشور به طور بی ارزش و بزدلانه برای حفظ بقا و امنیت، خود را با پوشش آنها می پوشاند.

معاون وزیر دفاع عربستان همچنین مدعی شد: تمام فرزندان یمن و ملت های عربی بدو ن استثنا باید بدانند که تهران به تاییدکنندگان خود به عنوان یک ابزار نگاه می‌کند؛ ابزاری برای تحقق اهداف خود و همچنین برای حمایت از خود نه حمایت از این کشورها و ملت‌های آنان.

به گزارش ایسنا، این مواضع و ادعاهای خالد بن سلمان پس از حملات انصارالله یمن به پالایشگاه های نفت سعودی و همچنین وضع تحریم های جدید از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران مطرح شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت که از استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور خواسته است تا تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را "به شکلی قابل توجه" افزایش دهد که این تحریم ها بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را نیز شامل شد.

انصارالله یمن پیش از این دو پالایشگاه نفت سعودی را مورد هدف حملات پهپادی و موشکی قرار دادند که سعودی ها با طرح ادعاهای بی اساس اعلام کردند" سلاح مورد استفاده در این حملات ایرانی است."

این اتهامات و ادعاها در شرایطی مطرح می شود که مقامات رسمی کشورمان از همان ابتدا گفته‌اند که راه حل بحران یمن راه حل نظامی نیست و کسانی که فکر می‌کردند با قدرت نظامی و خرید تسلیحات از آمریکا می‌توانند مردم بی دفاع یمن را در چند روز شکست دهند اکنون می‌بینند که بعد از چندین سال وضعیت چگونه است چنان که سیستم‌های پیشرفته دفاعی قدرت رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن را ندارند و برای این که این شرمساری را جبران کنند به دیگران تهمت می‌زدند.
محمدجواد، ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در تازه ترین توییت خود نوشت: با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می‌داند - که اتهامی بی‌اساس است - جالب است که آنها امروز با نقض آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به «حدیده» یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی‌ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.

نظرات بینندگان