arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۰

دیده شدن پسر ارشد «کیم جونگ - ایل»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحدمرکزی خبر: رسانه های کره جنوبی از دیده شدن پسر ارشد «کیم جونگ - ایل» رهبر فقید کره شمالی در پکن تقریبا پس از گذشت یک ماه از مرگ پدرش خبر دادند.

 روزنامه «چوسان ایلبو » و «یونهاپ» خبرگزاری رسمی کره جنوبی دوشنبه اعلام کردند شماری از اتباع کره جنوبی، « کیم جونگ - نام » را بعد از ظهر شنبه در سالن انتظار پایانه شماره 3 فرودگاه بین المللی پکن مشاهده کرده اند که قصد داشته است با خطوط هوایی چین به ماکائو سفر کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، پسر ارشد کیم جونگ - ایل با معرفی خود برای یک استاد دانشگاه اینچئون در غرب سئول خاطرنشان کرد که او معمولا تنها سفر می کند.

روزنامه چوسان به نقل از منابع دیپلماتیک در پکن اعلام کرد جونگ - نام در مراسم خاکسپاری پدرش در 28 دسامبر در پیونگ یانگ حضور نداشته است. وی به علت آن که از چشم پدرش افتاده بود، سالهاست در منطقه ماکائو چین زندگی می کند.

بردر ناتنی کوچکتر وی یعنی کیم جونگ - اون پس از مرگ پدرش ، به عنوان رهبر جدید کره شمالی معرفی شد. جونگ - نام سال گذشته در مصاحبه با روزنامه توکیو شیمبون ژاپن ، مخالفت خود را با انتقال سلسله ای قدرت در کره شمالی اعلام کرده بود.

این روزنامه هفته گذشته در مطلبی نوشت که جونگ - نام در رایانامه ای، به صراحت با انتقال قدرت به شیوه موروثی مخالفت ورزیده است. پسر ارشد رهبر سابق کره شمالی در اظهار نظری گفته بود که به اعتقاد وی برادر ناتنی وی ، صرفا یک سمبل و نماد برای استفاده نخبگان حاکم است که قدرت را همچنان در سیطره خود نگاه داشته اند .
نظرات بینندگان