arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

نرخ خودرو در بازار امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ / توقف قیمت برخی خودرو‌ها در روز‌های آخر شهریور

قیمت پراید ۱۳۱ در بازار مثل هفته گذشته ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و حدود چهار میلیون بیشتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. پراید هاچ‌بک یا همان سایپا ۱۱۱ هم حدود شش میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه ایستاده و ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. سمند LX امروز ۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و حدود شش میلیون بالاتر از نرخ مصوب کارخانه در بازار قیمت‌گذاری می‌شود. سمند EF۷ هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته روی ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
بازار خودرو هیچ تغییری نسبت به هفته پیش ندارد. حتی یک خودرو هم امروز ارزان نشده و همه قیمت‌ها روی ارقام هفته گذشته ثابت باقی مانده است. محصولات سایپا عموما دو تا پنج میلیون تومان بالای قیمت کارخانه و محصولات ایران خودرو حدود ۱۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شوند.
 
قیمت روز محصولات سایپا در بازار امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸
 
به گزارش فرارو محصولات سایپا با کاهش قیمتی که هفته گذشته پشت سر گذاشتند، امروز ترمز دستی را کشیده و سر جایشان متوقف شده‌اند. طوری که تیبا صندوق‌دار امروز روی قیمت ۴۸ میلیون تومان ایستاده و حدود پنج میلیون بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. اختلاف قیمت بازار و کارخانه در مورد تیبا ۲ کمتر است. طوری که این محصول در کارخانه سایپا ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود، اما در بازار یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گران‌تر یعنی ۵۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ساینا بر خلاف دیگر محصولات پرفروش سایپا، در بازار ارزان‌تر از کارخانه فروخته می‌شود. طوری که قیمت این محصول در بازار حدود دو و نیم میلیون کمتر از قیمت کارخانه و حدود ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
 
قیمت روز پراید امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸
 
پراید وضعیتی مشابه دیگر محصولات سایپا دارد. قیمت پراید سایپا ۱۳۱ در بازار مثل هفته گذشته ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و حدود چهار میلیون بیشتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. پراید هاچ‌بک یا همان سایپا ۱۱۱ هم حدود شش میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه ایستاده و ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. پراید وانت امروز مثل روز‌های گذشته در بازار حدود ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
 

قیمت روز محصولات سایپا امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۵۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۱,۴۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۲,۶۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۸,۰۰۰,۰۰۰
۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸
 
کاهش قیمت محصولات ایران خودرو در روز‌های پایانی شهریور متوقف شده. امروز هیچ تغییری در قیمت محصولات این شرکت اتفاق نیافتاده و اغلب خودرو‌ها با همین قیمت هفته گذشته خرید و فروش می‌شوند. سمند LX امروز ۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و حدود شش میلیون بالاتر از نرخ مصوب کارخانه در بازار قیمت‌گذاری می‌شود. سمند EF۷ هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته روی ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاده است.

پژو ۲۰۶ از دیگر محصولات ایران خودرو پیروی می‌کند. طوری که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار بدون تغییر نسبت به روز‌های قبل روی ۷۶ میلیون تومان ایستاده و حدود ۹ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم در بازار ۹۲ میلیون تومان است و ۱۳ میلیون با قیمت مصوب کارخانه اختلاف دارد. قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با تیپ ۵ این محصول منطبق است و روی ۹۲ میلیون تومان ایستاده.

پژو ۴۰۵ SLX که دیروز با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی همراه بود، امروز تغییر قیمت ندارد و مثل روز قبل با قیمت ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۴۰۵ GLX وضعیت مشابهی در بازار خودرو دارد. این محصول که در کارخانه ۶۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود، در بازار حدود ۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز هم بدون تغییر نسبت به پنجشنبه گذشته، روی نرخ ۷۵ میلیون تومان ایستاده است.  

رانا بعد از کاهش قیمت چشمگیری که هفته قبل پشت سر گذاشت، حالا روی قیمت ۷۵ میلیون تومان متوقف شده و نسبت به روز قبل تغییر قیمت ندارد. امروز پژو پارس در بازار مثل روز‌های گذشته تغییر قیمت ندارد و همچنان روی ۹۰ میلیون تومان ایستاده. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول حدود ۱۲ میلیون تومان پایین‌تر و برابر با ۷۸ میلیون تومان است.
 
دنا هفته گذشته با کمی کاهش قیمت روبرو بود، اما امروز بیخیال روند نزولی شده و سر جایش متوقف شده است. طوری که دنا معمولی تیپ ۲ در بازار همچنان ۱۰۹ میلیون تومان است و دنا پلاس توربو شارژ روی ۱۶۵ میلیون تومان ایستاده است. باید توجه داشته باشید که در حال حاضر تولید و فروش این دو محصول توسط ایران خودرو متوقف شده است و صرفا شاهد فروش دنا پلاس هستیم که در بازار ۱۱۷ میلیون و در کارخانه ۱۱۱ میلیون تومان قیمت دارد.
 

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۲,۷۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۷۹,۷۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۰,۴۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۷۹,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۲,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۲,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۳,۵۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

قیمت محصولات کرمان موتور امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸
 
قیمت انواع جک از سری محصولات کرمان موتور تغییر چندانی نسبت به روز‌های قبل ندارد. جک J۴ امروز هم با قیمت ۱۳۸ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. باید توجه داشته باشید که قیمت محصولات کرمان‌موتور در بازار کمتر از نرخ مصوب کارخانه است. برای مثال کرمان موتور جک J۴ را ۱۲ میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند. این مورد عجیب درباره دیگر انواع جک هم صادق است. مثلا جک S۳ در بازار مثل روز گذشته ۱۸۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و تقریبا ۲۶ میلیون تومان کمتر از قیمت مصوب کارخانه است. اختلاف قیمت بازار و کارخانه در بین محصولات کرمان موتور، برای جک S۵ به اوج خود می‌رسد. با اینکه کرمان موتور قیمت این محصول را ۳۰۱ میلیون تومان در نظر گرفته، با این وجود می‌توان با ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کمتر و بودجه ۲۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، آن را از بازار خرید.

قیمت روز محصولات کرمان موتور امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸
 
قیمت انواع MVM از سری محصولات مدیران خودرو تغییر خاصی نسبت به روز‌های قبل ندارد. قیمت MVM X۳۳ در بازار همچنان مثل روز گذشته ۲۰۳ میلیون تومان است و تقریبا ۳۳ میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه فروخته می‌شود. باید توجه داشته باشید که کارخانه مدیران خودرو قیمت محصولات خود را بالاتر از آنچه که در بازار خرید و فروش می‌شود در نظر می‌گیرد. این مورد محدود به MVM X۳۳ نیست و دیگر محصولات مدیران خودرو هم وضعیت مشابهی دارند.  MVM X۲۲ اتوماتیک در بازار ۱۷۲ میلیون تومان فروخته می‌شود، اما کارخانه روی رقم ۱۹۵ میلیون تومان اصرار می‌کند. اختلاف قیمت بازار و کارخانه برای MVM X۲۲ دنده‌ای بیشتر است. طوری که می‌توان این ماشین را در بازار حدود ۱۴۳ میلیون تومان به صورت نقدی خرید، اما کارخانه آن را ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشد. همچنین MVM ۳۱۵ هاچ‌بک در بازار ۱۱۴ میلیون تومان است و با این حال کارخانه قیمت آن را ۱۴۰ میلیون در نظر می‌گیرد.

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
نظرات بینندگان