arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

وکیل نجفی: دادگاه تا حدودی اعتراضات و ایرادات ما را وارد دانسته/ پرونده نجفی جهت رفع نقص تحقیقات به شعبه بدوی ارسال شد

حمید گودرزی، وکیل نجفی گفت: دیوان عالی کشور حکم پرونده را نقض کرده و برای رفع نقص تحقیقات و تکمیل آن به شعبه بدوی رسیدگی کننده به پرونده – شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران- اعاده کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وکیل مدافع نجفی گفت که دیوان عالی کشور پرونده را جهت رفع نقص تحقیقات به شعبه بدوی اعاده کرده است.

حمید گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: دیوان عالی کشور حکم پرونده را نقض کرده و برای رفع نقص تحقیقات و تکمیل آن به شعبه بدوی رسیدگی کننده به پرونده – شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران- اعاده کرده است.

وی افزود: دادگاه تا حدودی اعتراضات و ایرادات ما را وارد دانسته و مجددا پرونده را جهت رسیدگی به شعبه صادر کننده فرستاده است.

گودرزی تصریح کرد: باید نقایص پرونده رفع و به کارشناس ارجاع شود و بعد از آن وقت رسیدگی تعیین می‌شود.

براساس این گزارش، حمید گودرزی 28 مردادماه و پس از اعلام گذشت اولیای دم میترا استاد، به ایسنا گفت: طی تشریفات قانونی مراتب فرجام خواهی و اعتراضم را نسبت به دادنامه صادره از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر صدور قصاص بر علیه دکتر نجفی را به دادگاه تقدیم کردم و در دفتر دادگاه ثبت شد. اساسی ترین اعتراض ما موضوع شبه عمد دانستن قتل است و آقای نجفی مرتکب قتل عمد نشده و دفاعیات خود را در این زمینه در دادگاه ارایه دادم. از آنجا که اولیای دم پرونده اعلام گذشت کردند، قانونا مجازات قصاص منتفی می شود و از سوی دادگاه قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شود؛ اما بدلیل اینکه دادگاه رای را صادر کرده نمی تواند وارد رسیدگی شود و باید پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود تا رای نقص شود و برگردد و دوباره در این زمینه مورد رسیدگی قرار گیرد لذا مبنای اعتراض ما این است که باید قصاص منتفی شود و روند تشریفات آن در دیوان عالی و در شعبه دادگاه کیفری مرجوع الیه پیگیری شود.

وی افزود: ما از دیوان عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضایی کشور و با توجه به اینکه قضات با سابقه و دانشمندی دارد تقاضا داریم که با دقت نظر در مراتب تجدیدنظر خواهی، راهی را ایجاد کند تا پرونده نقض شود و برای رسیدگی مجدد در دادگاه کیفری یک، این اجازه صادر شود تا ما هم بتوانیم مبحث اتهام دکتر نجفی را که انرا قتل عمد نمی‌دانیم و بر شبه عمد بودن آن مصر هستیم پیگیری کنیم.

نظرات بینندگان