arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۰

پوتین: قول می دهم که فقر را ریشه کن کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولاديمير پوتين، مخالفان روسيه را به تمركز بيش از حد بر شخصيت‌ها و نداشتن برنامه پيش از انتخابات رياست‌جمهوري چهارم مارس متهم كرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، ولاديمير پوتين، نخست‌وزير روسيه كه قصد دارد در انتخابات رياست‌جمهوري سال 2012 شركت كند، در وب‌سايت خود به نام "Putin2012.ru" يك مانيفست اقتصادي منتشر كرد، تحت عنوان "روسيه در حال تمركز است: چالش‌هايي كه ما بايد به آنها پاسخ دهيم".

پوتين در اين مانيفست قول داده تا در صورت پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري فقر را ريشه‌كن كند و بر روي حل‌و‌فصل نگراني‌هاي اجتماعي متمركز شود.

وي مقاله خود را با خطاب قرار دادن معترضان روسيه كه پس از انتخابات پارلماني ماه دسامبر به خيابان‌ها آمدند، آغاز كرد.

تظاهرات ضددولتي مردم روسيه پس از انتخابات پارلماني بزرگ‌ترين اعتراض‌ها در طول 12 سال حكمراني پوتين محسوب مي‌شد.

نخست‌وزير روسيه در مقاله خود نوشته است: اين روزها صحبت‌هاي زيادي در خصوص شكل‌هاي متفاوت نظام سياسي وجود دارد اما كدام‌ يك از آنها چيزي را پيشنهاد مي‌كنند كه ما با آن موافق نيستيم.

مردم روسيه كه در اعتراض به تقلب در انتخابات پارلماني به خيابان‌ها آمده بودند، اعتراض‌هاي خود را متوجه پوتين كردند و خواهان كناره‌گيري او شدند.

پوتين اظهار داشت: من معتقدم شهروندان روسيه بايد اين فرصت را داشته باشند كه نه تنها در خصوص نكات مثبت و كمبودهاي سياسي صحبت كنند، بلكه در خصوص محتويات سياست‌ها و برنامه‌هاي خود نيز صحبت نمايند. در انتخابات رياست‌جمهوري چهارم مارس شركت مي‌كنم تا پس از پيروزي به تلاش‌هاي خود براي اطمينان يافتن از حاكميت و استقلال روسيه و رفاه شهروندان در سال‌هاي آينده اطمينان حاصل كنم.

پوتين كه از سال 2000 تا 2008 سمت رياست‌جمهوري روسيه را در دست داشت، محتمل‌ترين كانديدا براي پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري ماه مارس به شمار مي رود.

با اين وجود تحليل‌گران مي‌گويند، كاهش روزافزون محبوبيت وي ممكن است انتخابات را به دور دوم بكشاند.

پوتين از تيم خود كه در دو دوره رياست‌جمهوري‌اش هدايت روسيه را در دست داشت، دفاع كرد و اظهار داشت: اين تيم مانع بروز جنگ داخلي در روسيه شد، تروريسم را ريشه‌كن كرد، تماميت ارضي كشور را احيا نمود، نظم قانوني را برقرار كرد، اقتصاد را بهبود بخشيد و يكي از بالاترين نرخ‌هاي رشد اقتصادي را در كشور به ارمغان آورد.

وي افزود: وظيفه ما براي سال‌هاي پيش‌رو اين است كه هرچيزي را كه مانع توسعه ملي روسيه مي‌شود، حذف كنيم.

وي در ادامه مقاله خود نوشت: وظيفه داريم كه مراحل تاسيس يك نظام سياسي قدرتمند در روسيه را كامل كنيم؛ نظامي كه در آن تضمين‌هاي اجتماعي و محافظت از شهروندان نهادينه است و مدل اقتصادي آن به طور مستمر باعث توسعه كشور مي‌شود.

وي ادامه داد: اين نظام همچنين تضمين‌كننده حاكميت روسيه و رفاه شهروندان در دهه‌هاي پيش‌روست و از شان هر فرد دفاع مي‌كند.
نظرات بینندگان