arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

فرمانده نیروی دریایی ارتش: در آینده نزدیک، همه یگان‌های غربی و فرامنطقه‌ای از خلیج فارس خارج خواهند شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر حفظ آمادگی لحظه‌ای و صددرصدی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر از دشمنان ملت ایران خطایی سر بزند، با پاسخ محکم نیروهای مقتدر مسلح کشورمان مواجه خواهند شد و درسی ماندگار به دشمنان خواهیم داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی دریایی ارتش: در آینده نزدیک، همه یگان‌های غربی و فرامنطقه‌ای از خلیج فارس خارج خواهند شدفرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه پیام دریایی ۳۱ شهریور به کشورهای منطقه صلح و دوستی است، گفت: کشورهای منطقه به ائتلاف نمایشی و ریاکارانه آمریکا پی بردند.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راس آن‌ها استکبار جهانی همواره و در همه عرصه ها با شکست روبرو شده‌اند و هفته دفاع مقدس پیشانی و نمایان‌گر این اقتدار و ظفرمندی کشورمان است.

وی افزود: نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران، با افتخار و غرور، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه می روند و حماسه‌آفرینی‌ها و دلاور مردی همه کسانی را که برای این کشور افتخار خلق کرده‌اند، گرامی می‌دارند.

امیر دریادار خانزادی تصریح کرد: فردا، یک شنبه ۳۱ شهریور (آغاز هفته دفاع مقدس) و با حضور رئیس محترم قوه مقننه، ان‌شاءالله همزمان با تهران، در ساحل خلیج نیلگون همیشه فارس شاهد این غرور آفرینی در زمین، هوا و دریا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جانفشانی‌های نیروی دریایی در تاریخ دفاع مقدس مثال زدنی است خاطر نشان کرد: نمونه‌ای از ایثار و فداکاری رزمندگان غیور این نیروی راهبردی را می‌توان در آیینه حماسه ۳۴ روزه دفاع جانانه تکاوران در خرمشهر و بعد از آن اجرای عملیات منحصر به فرد مروارید مشاهده کرد که طی این عملیات و در حالی‌ که تنها ۶۷ روز از جنگ تحمیلی می‌گذشت، طومار نیروی دریایی رژیم بعث در هم پیچیده شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اسکورت نفت‌کش‌ها و کاروان‌های تجاری، برگ زرین دیگری در کارنامه نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس است که منجر به حفظ اقتصاد کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شد.

وی افزود: رژه دریایی فردا با حضور بیش از ۲۰۰ واحد شناور از ارتش، سپاه، دریابانی و نیروی مردمی در خلیج فارس برگزار می‌شود.

امیر دریادار خانزادی تصریح کرد: یکان‌های نیروی دریایی ارتش اعم از انواع شناورهای سطحی شامل ناوهای موشک‌انداز، ناوشکن‌ها، ناوهای پشتیبانی، شناورهای زیرسطحی کلاس غدیر و طارق و همچنین زیردریایی نیمه سنگین تمام ایرانی فاتح، انواع یکان‌های پروازی و چتربازان این نیرو فردا در این مراسم حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر حفظ آمادگی لحظه‌ای و صددرصدی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر از دشمنان ملت ایران خطایی سر بزند، با پاسخ محکم نیروهای مقتدر مسلح کشورمان مواجه خواهند شد و درسی ماندگار به دشمنان خواهیم داد.

وی با بیان اینکه همیشه هوشیار می‌مانیم و همواره دشمنان را در دریا رصد می‌کنیم افزود: امروز تمام تجهیزات و تسلیحات لازم برای دفاع از این نظام و مرز و بوم، آماده است. این تسلیحات به دست فرزندان این مملکت ساخته شده و کاملا بومی است و به این وسیله پاسخ کوبنده به تهدیدات پیرامون منافع کشورمان می‌دهیم.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به رژه دریایی ۳۱ شهریور گفت: صلح، دوستی و آمادگی برای به دست آوردن یک امنیت جمعی پیام این رژه به کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه حضور کشورهای غربی و بیگانه در خلیج فارس و دریای عمان، یک حضور نمایشی است یادآور شد: کشورهای غربی در تلاش برای تشکیل یک ائتلاف در این منطقه هستند که الحمدالله کشور های آگاه و توانمند منطقه به ماهیت این ائتلاف آگاه هستند و می دانند این ائتلاف، نمایشی و ریاکارانه است و آمریکا به دنبال پر کردن جیب های خود و دزدیدن منافع کشورها و مردم منطقه به نفع خودش است. آن ها با حضورشان امنیت منطقه را بر هم می زنند تا امنیت خود را برقرار کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه امنیت حوزه خلیج فارس و دریای عمان تنها با حضور کشورهای منطقه امکان پذیر است، افزود: مردم آگاه جهان می‌دانند فاصله بین آمریکا تا این منطقه بیش از هزاران مایل است و حضورش در این منطقه هیچ لزوم و توجیهی ندارد که بخواهند با حضور در این منطقه با استفاده از منافع و منابع کشورهای این حوزه، برای برقراری امنیت تلاش کنند.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه حضور آمریکا در این منطقه نتیجه ای جز ناامنی به دنبال ندارد، خاطرنشان کرد: رژه فردا بیانگر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای همکاری با کشورهای منطقه و جهان است و اعلام می کنیم که در برابر هر تهدیدی پاسخ محکم و کوبنده ای می دهیم.

وی ادامه داد: کشورهایی که فکر می‌کنند حضور نمایشی آنها در این منطقه به معنی برقراری امنیت است، بدانند که کشورها و ملت های آزاد جهان می‌دانند حضور آمریکایی‌ها برای آنها تهدید است و باید هرچه سریعتر این منطقه را ترک کنند. برخی از کشورها متوجه حضور بدون توجیه خود در این منطقه شدند و می دانند نباید در این منطقه حضور داشته باشند. هر چند برخی از آن ها همچنان عاقل نیستند و شاهد این خواهید بود که در آینده نزدیک، همه یگان‌های غربی و فرامنطقه ای از حوزه خلیج فارس خارج خواهند شد

نظرات بینندگان