arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۰

جمع‌آوری دکورهای جدید قهوه تلخ؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانی فیلم: برادران آقاگلیان به عنوان تهیه‌کنندگان «قهوه تلخ» به شدت مشغول پیگیری منبع انتشار غیرقانونی نسخه‌های قاچاق سری جدید هستند و شبهه ورود نسخه‌های مذکور توسط دست‌اندرکاران خود پروژه به هیچ وجه صحت ندارد». اینها را یکی از عوامل تولید سریال ویدئویی قهوه تلخ می‌گوید و ادامه می‌دهد که هنوز تکلیف تولید ادامه قسمت‌های آن روشن نیست و او نیز همچون بسیاری از عوامل تولید قهوه تلخ، در انتظار اعلام خبری برای پیگیری تولید است.

در همین حال، سحر زکریا نیز که یکی از نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کند، به یکی از نشریات گفته هنوز درست در جریان چرایی تصمیم توقف تولید نیست، ولی احتمال داده می‌شود که خبر توقف تولید صحت داشته باشد.

خشایار الوند، یکی از نویسندگان سریال «قهوه تلخ» هم روز گذشته گفت: «قهوه تلخ از نظر من منتفی است. ما سه فصل را کار کرده بودیم که تصویربرداری شده و آماده به ارشاد تحویل داده شده و منتظر مجوز پخش است. ولی وقفه به قدری طولانی شد که همه عوامل پخش شدند و نویسندگان و بازیگران به سمت کارهای مختلف رفتند».

او در ادامه به نکته‌ای اشاره می‌کند که خبرگزاری فارس، تعبیر فسخ قرارداد را از آن دارد، حال آنکه در واقع این طور نیست. حضور برزو ارجمند، فلامک جنیدی و سحر جعفری‌جوزانی به عنوان سه تن از بازیگران اصلی قهوه تلخ در سریال نوروزی سعید سلطانی با نام «پدر ناخوانده»، نکته‌ای است که به شبهه کناره‌گیری آنان از سریال مهران مدیری دامن زده است.

الوند در ادامه صحبت‌هایش افزوده است: «گروه تولید «قهوه تلخ»،‌ پخش شده‌اند؛ حتی اگر این قسمت‌ها مجوز هم بگیرند و بخواهند آن را ادامه هم دهند،‌ جمع کردن دوباره گروه، کار بسیار سختی است؛ چیزی که به نظرم می‌رسد این است که جمع کردن دوباره گروه، حدود یک ماه زمان می‌برد».

الوند همچنین با اشاره به اصلاحیه‌هایی که از سوی وزارت ارشاد به «قهوه تلخ» وارد شد، گفت: «اصلاحیه‌های خیلی فراوانی به فصل اول خورد و این فصل، از نظر زمان، دچار کمبود است یعنی به جای 120 دقیقه‌، 90 دقیقه است و حدود 30 دقیقه آن کم شده است. تمام شوخی‌های آن را در آورده‌اند. هر جای آن را که کمدی داشته در آورده‌اند و با وجود این همه اصلاحیه‌ که مدیری و تهیه‌کننده‌ها هم پذیرفتند و اعمال اصلاحیه‌ها را انجام داده‌اند، باز هم مجوز پخش نگرفت».

نویسنده سریال «قهوه تلخ» درباره توزیع نسخه جعلی این سریال نیز خاطرنشان کرد: «جلوی نسخه قاچاق را گرفتند. اما چیزی که به اشتباه می‌گویند‌، نسخه جعلی است. نسخه جعلی یعنی اینکه یک نفر فیلمی را از روی نسخه اصلی ساخته باشد. این نسخه جعلی نیست‌؛ بلکه در اصل‌، نسخه قاچاق است».

جمع‌آوری دکورهای جدید قهوه تلخ؟!
اما در کنار این موارد، اخباری مبنی بر جمع‌آوری دکورهای جدید سریال در لوکیشن جمال‌آباد نیز شنیده می‌شود. این محل همان جایی است که سال گذشته و اوایل امسال، مجموعه طنز «ساختمان پزشکان» (سروش صحت) در آنجا مقابل دوربین رفت. گروه طراحی صحنه قهوه تلخ نیمه نخست امسال، حدود شش تا هفت ماه درگیر ساخت دکورهای ویژه‌ای در این لوکیشن بودند و سه واحد آپارتمان کامل به آکسسوار ویژه برای هر منزل، طراحی شد.


جالب آنکه برای این لوکیشن، سازندگان باید هر ماه مبلغ 25 میلیون تومان را پرداخت کنند و شنیده می‌شود وقفه طولانی در تولید سری جدید قهوه تلخ، موجب شده تا مبادرت به جمع‌آوری بخشی از دکورها و تحویل ساختمان به مالک کنند. محلی که شخصیت‌های تاریخی با عبور از تونل زمان طی قسمت‌های 76، 77 و 78 وارد آن شدند. هر چند لوکیشن اصلی این سریال در خیابان فرشته به همراه تمامی دکورهای تاریخی آن در اختیار گروه قهوه تلخ است و گویا در صورتی که وضع سری 26 روشن نشود، با یک تمهید در فیلمنامه، دوباره قصه در همان محل جریان پیدا خواهد کرد. در هر حال محتمل آنکه وقفه سه ماهه ایجاد شده، نوعی سر در گمی و بلاتکلیفی را در میان سازندگان ایجاد کرده است.

نظرات بینندگان