arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

لیست مشترک عربی: برای تشکیل کابینه هیچ پیشنهادی به بنی گانتس نداده ایم اما مذاکرات در این زمینه در جریان است

احمد الطیبی نماینده عرب کنست (پارلمان اسرائیل) و عضو لیست مشترک عربی در انتخابات سراسری اسرائیل اخبار منتشر شده درباره پیشنهاد گروه‌های عربی به رهبر حزب "آبی - سفید" برای تشکیل کابینه را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و عضو لیست مشترک عربی در انتخابات سراسری اسرائیل اخبار منتشر شده درباره پیشنهاد گروه‌های عربی به رهبر حزب "آبی - سفید" برای تشکیل کابینه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، احمد الطیبی، نماینده عرب کنست و عضو لیست مشترک عربی در انتخابات سراسری اسرائیل اعلام کرد که اعضای این لیست هیچ پیشنهادی به بنی گانتس، رهبر حزب آبی- سفید برای تشکیل کابینه نداده‌اند، اما مذاکراتی در این باره وجود دارد.

وی افزود: همچنان چهار حزب لیست مشترک عربی درباره این پیشنهاد مذاکره می‌کنند و تا بدین لحظه هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

الطیبی تصریح کرد: یک بررسی جدی و گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد و جلسه اول روز شنبه پایان یافت و یک جلسه دیگر نیز برگزار می‌شود و پس از اتمام این جلسه تصمیم خواهیم گرفت که به گانتس پیشنهاد تشکیل کابینه بدهیم یا خیر.

تا بدین لحظه نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اسرائیل اعلام نشده است، اما طبق اعلام آخرین نتایج، پس از شمارش ۹۹.۸ درصد از مجموع آراء، حزب پیروز حزب آبی سفید است که در مجموع ۳۳ کرسی به دست آورده و پس از آن نیز حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۱ کرسی را از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان از آن خود کرده است.

لیست مشترک عربی هم قدرت سوم در کنست شده و ۱۳ کرسی را به دست آورده است.

روزنامه هاآرتص پیشتر به نقل از چند منبع حزبی نوشته بود که اعضای لیست مشترک عربی پس از اتمام جلسه شنبه با نامزدی بنی گانتس برای تصدی پست نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی موافقت کرده‌اند.

قرار است که نمایندگانی از لیست مشترک عربی امروز (یکشنبه) در راستای مذاکرات درباره تشکیل دولت جدید با روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کنند.

نظرات بینندگان